|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Måste bara få skriva av mig lite! Blev så jäkla sur imorse på dessa pantskaft som tänker me röven istället för huvudet =( Så här ligger det till kära vänner: Äntligen så har vägverket eller vem det nu e som har hand om vägstädningen att det behövdes sopas på gatorna i Åkersberga... För några dagar sen sopade de bort allt salt och grus (bättre sent än aldrig) och sedan har det regnat så vägarna är fina och rena! Vad ser man då imorse??? Jo, jag kommer till det. Som vanligt så dumpar de allt salt/grus i stora högar på ngn stor parkering för att sedan samla upp det me lastbilar... Å det e ju bra... Men va ser man då imorse!? Jo förstår ni... Pantskaften har smetat ut allt grus/sand/salt på parkeringen där högarna låg. Det låg som ett brunsvart lager med smutsigt grus överallt på parkeringen... :( Förvisso är det en grusparkering men det finns alltid fullt med bilar där och dessa kommer dra ut detta skit på vägen som ligger precis utanför :( Nä usch säger ja bara... Fattar inte ur de kan göra så!? Jag kommer aldrig me att nudda den parkeringen me min bil igen det e säkert iallafall. Tackar för ordet! Mvh Tobbe | |
|
du låter känslig... det regnar snart bort. Diesel-räsern Länk |
|
|
hehe... känslig? =) Lite pedant kanske :) Tycker bara att det va urknäppt av dem att göra så... De får ju betalt för att forssla bort det! Aha... Alla har ju sina åsikter! Mvh Tobbe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
"Grinolle" var glad att du fått dina gatorna sopade, jag åker fortfarande i gruset och får sten i skivorna så man får backa ibland för att slippa gnissel. Sopas förmodligen i Kiruna före vårt bostadsområde i den fängslande kommunen. ///MVH Hasso Länk |
|
hmmm... Tycker synd om dig Hasso :( Trodde att Åkersberga va sist i Sverige på att få sina gator rena. Synd att de inte kan sopa upp det lika snabbt som de VÄLLER ut det på vägarna :-/ Mvh Tobbe |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jag hittade faktiskt en sopmaskin på en angränsande gata för en stund sedan :))) Men jag bor längst in och får väl vänta till sist. obs gäller även snöröjning!! Och killen gick och handsopade med in piasava ?? i hörnen så det lär ju ta en stund:)) men det blir säkert fint. Bättre i Örebro där dras sopmaskinerna av Lamborginitraktorer, så asken törs inte visa sig utan Krutis, han är rädd att bli frånåkt:)) Efter en incident med 518 och 08as minsta trattoarsopmaskin.:))) ///MVH Hasso Länk |
|
Tobias 320i-94: Detta kanske de gör för att det ger mera jobb, då dom måste åka ut igen och sopa bort det från gatan osv osv.... Och ja pedant men i ett gott syfte Jag gav Asken info som du gav mig i går kväll så det ligger på hans bord nu. |
|
|
Tobbe, vi bor för närvarande inte i den bästa delen av byn heller då de håller på att bygga hyreshus vid kanalen! När traktorer och arbetsfordon emellanåt tar sig ut på den allmänna vägen drar de med sig hela jädra dybotten ut och det är så där halvkul att komma med nytvättad bil och inse att den fick vara fin ända från tvätthallen.... |
|
|
Sant Anders... :-( Suck... Kommer du på BMWträffen runt den 24:e??? Vore skoj :) Mvh Tobbe P.S Då skulle vi kunna åka karavan me 2st alpina också =) |
|
|
Tobias 320i-94: Är allt klart inför träffen?? |
|
|
Nä... Har inte hört något från Asken =( Har inte hans rätta nummer heller (tror jag). :-/ Ja måste ju slänga upp en tråd ang träffen typ idag... folk måste få veta i tid... Du kan väl hälsa farbror Asken att han ringer mig när han har tid =) Mvh Tobbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.