|
|
|
|---|---|
|
När började BMW att galva E30-karossen? -( ALPINA POWER )- MVH Alecci | |
|
Om de någonsin gjorde det vill säga... Lite off-topic i denna tråd kanske (får be om ursäkt till mig själv), men jag är även intresserad av när följande utrustningsval dök som tillval respektive standard: Servostyrning? Elhissar? ABS-bromsar? -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Vi får väl hoppas att dom börjar nån gång i allafall :)) ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso// Vill du att Bmw ska börja tillverka galvade E30-karosser ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| Har för mig att ingen E30 gjordes me galvad kaross...kom väl nångång i början av 90-talet om ja inte minns fel... | |
|
Tack för alla svar, har också hört att karossgalvning började först i och med E36 när det gäller 3-serien. Men hur är det med utrustningen jag frågade om ovan? Om någon av er som hänger här på 3-serieforumet vet, så kanske ni ursäktar att jag frågar när man började med galvning av 5-seriekarosserna (på detta sätt slipper jag starta en ny tråd i 5-serieforumet)? -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Tror bara att det var 325 som hade ABS som standard de sista åren. Elhissar var nog tillval oavsett modell, servo likaså. Leta upp "ILiveToRide" här på forumet, han brukar ha stenkoll på utrustningsalternativen... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Elhissar har alltid vart tillval till alla modeller utom cab som haft de som standard. ABS har iaf alltid vart standard på 325,andra modeller vet ja inte... Servo har alltid vart tillväl,iaf på 316-323..325 kan ha haft de som standard dom sista åren |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.