AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
975

Alpina C1 i galleriet

Sida 2 av 2
Tjena Jonas!
Det är nog den bilen ja. Med tanke på frontspoilern och att den såldes i Västerås. Kommer du ihåg om han sa något om att motorn skulle vara bytt eller modifierad?

Mvh
David
David >> Kolla i bilregistret på förra ägarna och ring och fråga ang motorbytet, nån borde kanske veta hur det ligger till?

Mvh
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
david: angående det här med motorn så är jag rätt övertygad att motorn inte är bytt men att nåt är gjort med den... typ vassare kam å lite sånt...

förförra ägaren skrev i sin annons att bilen hade en 2,7 (har ja för mej) motor men sen sa han till mej att han bara skrev så för att den va löite bättre än orginal, men det var MKT tydligt att han hade extremt dålig koll...
han var enligt egen utsago för övrigt förste "körande" ägare i sverige då nån kompis till honom importerat bilen åt han.

när ja kollade på den så var bilen skitig (särskilt invändigt) hade trasig frontspoiler och hela hatthyllan var full med gammla högtalare... desutom var det kraftiga (miss)ljud från transmissionen å hela kardan... dessutom verkade inet diffen frisk... mitt tips är att du undersöker bilen noga så allt e ordentligt gjort när dom fixat till den...

mvh
Jonas
Hejsan Jonas!

Intressant läsning faktiskt... Kan stämma mkt bra det du säger ang trimkammen. Jag va som sagt med David när han köpte bilen och ägaren sa att det va trimkam. Så vi får utgå från att det e en original motor =) Det där med 5 miljoner högtalare i hatthyllan berättade säljaren om till oss. Han sa också att alla rutor va tonande etc etc. Han har också bytt diff till en med 25% dii-spärr :) Säljaren va en mycket kunnig och ärlig person. En Pedant som VERKLIGEN visste hur man Mekar! Bilen går hur underbart som helst. Det finns inga missljud eller något skrammel eller ngt alls! Silentblocken hade han tydligen precis bytt tillsammans med en massa andra saker. Ha hade 2 st A4:a fullsmockade med saker som han hade bytt!

Det glädjer mig verkligen att det finns folk som kan få tillbaka bilar till original skick! :) Bilen hade som tur var kommit i rätta händer och det har den även gjort i Davids fall! :) För någon timme sen vart vi klara med förarbetet på frontspoilern :) Vi har slipat och spacklat i 2 dagar. Nu återstår lackjobbet, och då hade vi tänkt att lämna in den. Om någon vet en duktig och billig lackare som kan göra det svart rätt omgående så vore vi glada! :) Jag håller också på att leta efter en elhiss-motor då el-hissen på höger sida inte funkar. Detta va det enda som var ur funktion när bilen köptes. Om någon har en elhiss-motor som bara ligger och skräpar så kontakta gärna mig eller David :)

Förövrigt så kan jag bara säga att Davids Alpina C1 är i Toppskick. Man skulle aldrig kunna tro att det är en 86:a. I helgen blir det rekond på både min och hans bil. Om ni e nyfikna på hur fin C1:an är så är det bara att titta förbi på BMW-Träffen här i Sthlm den 24:e Maj! :) Vi kanske ses då...

Nä, nu e det mat... :) Ha det bäst!

Mvh Tobbe
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
tobias: vad är det för träff den 24e?

för övrigt så har alpinan med all säkerhet diffspärr även som orginal...

/Jonas
azkikr:

se under forumet: BMW-träffar och sammankomster
Här kan BMW-träffar planeras och diskuteras
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.