|
|
|
|---|---|
|
Okej att killen inte har världens bästa rykte, men billigt var det! Länk | |
|
Hehe, jo den var riktigt billig och rätt ny också. Juro har nog en billig kontakt i tyskland som används flitigt. No turbo shit, just real power! |
|
| Man kan ju undra vad han har gett för den, lite omkostnader för att ta in den i Sverige plus att han säkert vill ha en liten vinst på affären också... det är ju nästan dyrare att stjäla en bil :) | |
|
Den kanske är så billig därför att det uppenbarligen inte är en "coupé", utan en "cupej". ;-) Mer troligt är att den är så billig därför att den är ett vrak. Sök på "juro" eller "hässleholm" här i forumet så finner man mycket skrämmande men ganska underhållande läsning :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Det sorgliga är att de onekligen finns en marknad för sådana vrak. Folk köper bilarna blir troligtvis lurade och han åker ner o köper fler vrak. Jag blir mest arg när ja ser sådana annonser. Köparen är säkert en student som jobbat extra i 3 år för att få råd med bilen, sen står han och måste reparera bilen för halva bilens värde. *SUCK* Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jag skulle gissa på att han säljer bilarna tyskreggade. Mao så tillkommer besiktning, skatt och skrotningsavgift (ca 4000-5000kr). /T.P. Länk |
|
|
...och så tillkommer ett separat reparationskonto ;) /Wille Länk |
|
|
Jag har tittat på den bilen och den går verkligen bra och ser mycket fin ut. Inredningen är röd, men är i bra skick. |
|
| I sådana fall låter det ju som ett klipp. | |
|
LME: varför köpte du inte den då? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Jag var med en kompis som skulle titta på en Volvo v40 som han köpte för 60.000:- kanonskick! Jag provade den av nyfikenhet, ville se vilken skillnad det var mellan 316 & min 318IS |
|
|
LME, ql med dig som vågar sticka ut och hävda motsatsen att billiga bilar inte per automatik är skräp! /Simon |
|
| Jag säljer alltid mina bilar billigt och dom är inte i dåligt skick=) | |
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Jag har tidigare svarat ang. personen som diskuteras, men hittar inte svaret nu. Hur som helst har jag blivit kontaktad av en kille som har köpt bil av honom, som sedan inte gick att besiktiga pga falskt chassinummer. Inte speciellt kul, eftersom säljaren vägrade ta tillbaks bilen. Det var bara att skrota den! Så man lär ju veta vad man håller på med om man ska köpa bil av en sådan kille. Tycker man det är värt att ta den risken för att spara några tusenlappar får man väl göra det, bara man inte kommer och gnäller sen. Mvh Johan |
|
Är det som Johan säger är bilen svindyr, man kan ha roligare för 35 KSEK. /Simon |
|
|
Jag vill inte på något sätt skydda killen som säljer dessa bilar. Men han säljer 6-7 bilar i veckan, det mesta till bilhandlare. Skulle han sålt oärliga bilar så skulle hans verksamhet gått under jorden för längesedan. Han har hållt på i över 1 år. |
|
|
En TEORI kan ju vara att den här människan löser ut ihopplockade bilar från tyska skrotar, ger dem ett chassinummer från en annan bil (ex. en nyss inkommen, totalkraschad, bil) och sedan tar in dem till Sverige. Jag vet att det förekommer att Svenska, skrotade, bilar får tyska chassinummer och sedan "importeras" genom regbes och hamnar på svenska vägar igen (trots att de dömts ut pga. allvarliga skador i kaross och chassi). Det skulle kunna förklara det Johan berättar. Det finns ingenting som utesluter att bilarna han säljer är ett hopplock av 5-10 olika bilar, som någon tysk skrotnisse står för. Eftersom inköpspriset för bilen blir nära noll för skrotgubben, så kan Juro köpa dem för peanuts och alla tjänar ändå en hacka när han säljer dem billigt. Spaden i tårtan är ändå att bilarna kan vara helt ok, och fungera alldeles utmärkt... bar man får dem genom besiktningen och den som skruvade ihop delarna gjort ett hyffsat jobb. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.