|
|
|
|---|---|
| undrar vad problemet ligger..... bilen liksom ålar fram när man svänger hö vä -fram o tebaks i landsfartshastighet o väg hållningen e total kass.. bilen e sänkt med bilstein väghållnings kitt för ca: 2.500 mil sedan likaså bakvagns bussningarna(celentblocken) kan dessa vara slut redan eller kan det vara ngt annat....alla svar är välkommna... | |
|
Min blev likadan som din när jag satte på fyra nya däck. Dom skall bytas snarast mot något som är bättre. _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
| Samma här! Satte på 4 nya regummerade 18 tummare och den ålar fram och styrningen är inte som den var förut med Eagle F1 däcken. Den beter sig verkligen som en ål i 120 och uppåt. | |
|
Har själv haft liknande problem. Främst med vinterdäck (Hakkapelitta II). Men även med sommardäcken (Hankook) fast då något mindre ålande. Bilen kan dra åt olika håll ibland och i bland är den hur stabil som helst. Mina silentblock är ganska nyligt bytta så jag tror inte att det är dem. |
|
| Kan det vara vägen som är spårig, vilken däckbredd kör du med? | |
|
I mitt fall så är det däcken. Köpte nya Dulop SP Sport 2020E 215/55R16 vilket är exakt rätt storlek till min bil. Som sagt, dom ska bytas snarast. Jag har beställt Yokahama 225/50-16 i stället. _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
| jag kör på 17-205-40, och det känns som man kör på vinterdäck modell 15-65 -185 el liknande.... kollade på en verkstad idag men de hittade inget konstigt under bilen,men ändå ingen väghållning alls i 80 km o uppåt, en undan manöver o så ligger man i diket så känns det typ...måste ha fler tips... | |
|
Är ingen expert på området, men det har diskuterats här på forumet om att ha något smalare framdäck än bakdäck för att få bilen att spåra mindre. Sök på forumet så får du se vad som sagts. //Erik// |
|
|
Har exakt samma problem med min bil efter jag bytte till icke originalfälgar som bygger ut lite mer(bredare spårvidd). Vredestein fram och Regumerat bak. Trodde först att det kunde orsakas av spårvidden, men fler menar att ålandet beror på att det är OLIKA FABRIKAT fram och bak. Alltså till och med med bättre däck än regumerat bak! BMW är mycket känsliga med däckvalet, däckfirman rekomenderade tillexempel inte kumho däck till bmw. MVH Henning |
|
|
jag upplevde en enorm skillnad när jag bytte på min e36a från 215-40-17 falken till 225-45-17 michelin, me de första däcken upplevde jag bilen nervös och den spårade hejvilt, men med de nya går den som en dröm, att det skulle bli en sådan skillnad trodde jag aldrig... visserligen är det stor skillnad i pris mellan dessa märken, men det var det klart sagt värt.... |
|
Woodman |
Körde tidigare med Falken 215 40 17" Upplevde dessa mkt hårda falkendäck som ett betydligt stabilare val än nyförvärvet: Uni-Royal Rain Sport 1 med samma dimension som Falken. I hastigheter högre än tillåtet känns det i bland som att hjulet släpper..? (det sitter dock fast) dessutom mkt benäget att få sula Räcker med ett par dagar i garaget utan rull...Så är det SULA i två km....Donk-Donk-Donk. |
| Woodman: Var det inte så att dina Falken började "sjunga" när de blev slitna? | |
Woodman |
Det stämmer bra...De sjöng av bara den vid hastigheter över 100 Km/h...Det var därför jag bytte till dubbelt så dyra UniroyalRain S1 Upplever dem som extremt svajiga men dock TYSTA än så länge. Vet av erfarenhet att sjungandet brukar komma när det är lite mer än halvslitet. (brukar låta som en skuren klump) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.