AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
899

Reiger läpp för M3 Front... behövs M3 Läpp?

Neostar
Har en BMW Cab E36 med BMW's Aerodynamikpaket med orginal M Aerodynamik front (M3) fast utan den lilla M3 läppen längst ner.

Nu undrar jag om man kan montera en Reiger spoilerläpp direkt på min M3 Aerodynamik front utan att behöva montera någon M3 Läpp???

tacksam för snabba svar
To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Har du kollat om riegerläppen är tillverkad för M3spoiler?

Det brukar alltid stå tex:"Spoilerläpp för orginalfront" eller "spoilerläpp för M3 front"

Länk
Neostar
Ja den är tillverkad för M3 front och inte orginalfront.

Men jag har sett på vissa bilder att det brukar finnas en M3 läpp under själva M3 Fronten, och sedan under själva M3 läppen är Reiger spoilerläppen monterad.

Men min fråga är, måste man ha en M3 Läpp monterad på själva M3 Fronten eller går det bra att montera Reiger spoilerläppen direkt på M3 fronten?

Här är bild på en M3 front + M3 läpp + Reiger spoilerläpp: Länk
Neostar
någon måste väl veta?????
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Neostar: Jag ställde själv denna fråga i ett inlägg för nån vecka sen, då jag hade fått span på en 328:a med M-paket. Och fick då svaret att det går utan den lilla "M3-läppen" av en kille som själv monterat en likadan på sin M-spoiler. Sök inlägg. Rubriken va nått om "finns det olika M3 spoilers".

Nu inhandlade jag en 328:a som har M3-spoilern. Har kollat på Dalhems på den där kolfiberläppen (Reiger) och kommer nog att inhandla den snarast. Vet dock inte om man skall lacka en "vanlig" läpp el. om man skall köpa kolfiber-varianten och låta den va olackad. Vad hade du tänkt göra?

Mvh Jimmy
Neostar
Jag har tänkt att köpa en läpp och sedan lacka den, tycker personligen att det blir bäst så eftersom det inte blir några färgskiftningar....

Men vet du eller någon annan om man måste borra hål under själva M-Spoilern för att kunna montera denna läpp? Eller finns det redan hål under själva M-spoilern?
Ji
2.380
Jimmyboy

Håll i M-spoiler finns det inte! Med spoilern medföljer det bultar som det måste borras hål till. Min första läpp (Reigerläpp för org. spoiler) jag hade på min 325:a skruvade jag fast med självborrande skruv som är till just för plaster (större gänger). Sen blev den spoilern stulen och då va bilen inne på verkstad och fick en ny läpp som monterades med bultarna som medföljde. Den spoilern varade i ca 30h sen körde jag på en grävling i 130km/h och då va det inte mycket kvar av varken spoilern el. org. fronten. Så det va bara att inhandla en ny. Den vara de iallafall tills det att jag sålde bilen ;-).

Det jag vill säga med detta är att det kommer inte bli lätt att öra med en extra läpp, men det vet du kanske redan. På 325:an fick jag en markfrigång fram på endast 6cm. Men på 328:an kommer jag att ha ca 10cm.

Mvh Jimmy
Om ni vill se en bild på hur det ser ut med en "GT-läpp" utan M3 läpp på en M3 front så kolla på länken. Min bil står där under Kinnekulleträffen Bilsport anordna i september.
Länk
Den är calypsoröd med M3-front och lite annat, dock är läppen omlackad tills i år med samma färg som bilen.
MVH/Berbel

Klicka på länken "Kinnekulle 2002" så kommer det upp. (trodde jag skulle få till en direktlänk, men...)
MVH/Berbel

pa
39
patrikmohlin
Bmw 330xi touring -07
har den reiger läppen på min m3 a och har fått klagåmål från ragge blåljus att den inte är godkänd nån annan som har hört det ????????

Molle
Ji
2.380
Jimmyboy

patrikmohlin: Jasså det förstår jag inte hur de kan säga. Finns ingen lag på hur låg bilen får vara. Eller va det plast biten i sig som inte va av godkänt material el. vad klagade jhan på???

Hade ca 5-6cm på min fd 325 och det va ett helvete varje besiktning för de fick aldrig upp bilen. Fick hålla på med klossar och dyligt i långa stunder för att de skulle lyckas kontrollera bilen undertill. Men inte sa de att den va för låg enl. lagen och inte gav de mig en 2:a.

Du har nog bara haft oturen att stöta på en lite kinkig polisman som ej fått "komma till" på ett tag el dyligt...

Mvh Jimmy
pa
39
patrikmohlin
Bmw 330xi touring -07
polisen ifråga ansåg att läppen inte var snäll om jag skulle köra på någon därför att den stack rakt ut inte pga att den var för låg utan för att den sticker ut för långt framåt

Molle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.