|
|
|
|---|---|
quixotic |
Tänkte ägna vintern åt att försöka stuva ner en 745 motor i min 635 kaross. Har en motor på gång som tyvärr sitter i en alldeles för fin bil, men om jag flyuttar tillbaks 635:ans motor till 745 karossen så kanske mitt samvete kan komma undan med saken! :) Är det någon som gjort denna typ av operation förut och har några kommentarer inför projektet? Vore kul att höra om det fungerar bra eller om det är ett domedagsprojekt man ger sig in på... Båda bilarna är dock motronic 84:or så de BÖR vara hyggligt kompatibla! Besök Länk |
BMW-Yoda |
Tänkte du använda aut-låda? Jag vet att 745-an har lite sensorer till hastighetsmätaren och massa annat dylikt. Jag står inför samma projekt fast jag tänkte klämma ner en i en E-28, och köra med manuell. 745-ans aut styrning är ju sammanbyggd med motorns motronicstyrning. Dom besked jag har fått av kunniga säger att det kanske inte kommer att lira, och att man ev. får bygga på ett 535-sprut. Men jag ska prova med originalet först tror jag. Sen finns det ju ett än värre problem, jag måste hitta någon mutbar person på SBP. Eller kanske utpressning? BMW-Yoda |
quixotic |
Mja, jag tror att jag vill hänga kvar vid den manuella jag har idag. Förvisso en standardlåda, men det skulle vara trevligt att få ner turbohästarna manuellt istället för genom en automat. Men å andra sidan... det finns knappast en finare automatlåda än E23:ans fyrväxlade, underbar maskin! Om det inte skulle klaffa med den manuella så blir man väl tvungen att gå på automaten. Har snackat med lite folk i USA, dom tror att det ska fungera bra just beroende på att årsmodellerna stämmer så bra. Doick har alla jag pratat med hittills varnat för att styrningen till automatlådan kommer att behöva kringgås, tipsen jag fått är allt från att kortsluta P läget till att mappa om elektroniken. Det finns en kul sajt Länk som en kille har knåpat ihop efter att ha bytt sin automatare i en E28:a, han har en lite halvtrevlig llösning på problemet som verkar vara gångbar. Han dricker en hel del bärkis också... :) Förmodligen är det därför han kan hålla huvudet kallt och inte kapar hela karossen mitt itu och ger upp... SBP = problem... det stämmer.. (som vanligt). Fasen vet vad man ska ta sig för med dem, jag har lite planer, men dem vill jag inte ta här på forumet, efterhand som våra bilar börjar arta sig så kan vi väl höras av och smida lite på dessa planer... fast det är inget klockrent, bara en rövare egentligen. Hör av dig (och ni andra) vore kul att höra mer om denna typ av byggen! Besök Länk |
BMW-Yoda |
Det låter skoj. Vi kan ju hålla oss uppdaterade med problem o.s.v. Det är alltid lättare att hålla moralen uppe. BMW-Yoda |
|
Håller med om det! Vi (och kanske någon mer) får höras av framöver! Besök Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.