AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
439

Chips trimning

nån som vet var man får tag i feta chip???
jag själv har bara hitatt små fjutiga chip runt 15 hk.
vill ha bort mot 50 - 70 hk chip.
kan nån säga mig var jag kan skaffa detta.
till min 320 i 92 a
Fa
227
Falcon
325 -93
Tyvärr så får du nog söka vidare, utan överladdning/toppbyte så lär du nog aldrig komma upp i 40-50hk.
Mvh Peter
hur kan jag göra då för o komma åt botten draget.......
Trimchips kan inte trolla fram en massa hästkrafter ur en motor. De kan bara i stort sett minska på "säkerhetsmarginalerna" och på så sätt få ut nån till häst ur motorn.

Vill du ha mer bottendrag och toppeffekt då är den absolut billigaste och enklaste lösningen att sälja 320:n och köpe en 325:a.
AIex
Köp en turbo vettja eller en kompressor, annars kan du byta kamaxel!

Mvh/Alex
Pe
179
Petter1
330iM-03
Att chiptrimma en sugmotor är som att kasta pengarna i sjön.Satsa på en ny kamaxel istället.

var kan jag finna en sån kamaxel då????????
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Kolla på Länk för dom har kammar av bra kvalitet.

//Erik//
Nu ska ni väl inte lura i han att han får några 50 hk med vassare kammar. Om du köper grenrör, kammar och fixar till toppen får du kanske 25 riktiga hk till. Till en kostnad av ca 20.000:- utan jobbet med toppen. Kan du inte göra det själv så springer det iväg rätt snabbt.

Ska du trimma sugmotor utan överladdning får du räkna med 1.000:-/hk. Det brukar faktiskt stämma skrämmande bra.

Efter detta mappar du bilen och vinner kanske strax över 5 hk till.

Vidare kan du ju gå med separata spjäll, annat sprut m.m m.m. Nu börjar det bli riktigt dyrt men samtidigt riktigt kul :)

Avsluta med en lagom stor kompressor och ladda 0,6 utan kompsänk och sen köper du ett 318 emblem och åker ut och har roligt :DDD

/Per
Bmw ludde
Vad gör man när man mappar bilen ?

Schnell, Kompetent,
Zuverlässig.
Enklast och mest ekonomiskt är det nog om du byter bil till en 325:a.

/T.P.
Länk
AIex
zodiaken:

Ingen lurar han, jag sa bara att han får ut fler hästar om han byter kammen, men visst vill han upp till 50-70 hk extra så är det en turbo eller en kompressor som gäller!

Mvh/Alex
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.