|
|
|
|---|---|
DanneE |
Hej! Jag sitter och ska plocka ihop en bil nu och hittar inte M Aerodynamikpaket till Touring bara till sedan....?? Verkar ju skumt. Alltså inte MSportpaketet utan Bara Frontspoiler,bakspoiler och sidokjolar. Vill ränka på om det lönar sig med hela M Sportpaketet. När jag inte behöver ha de fälgarna och den klädseln. |
DanneE |
Ingen som vet...? Drar till BMW handlaren på förarutveckling nu....Jippi |
|
Lönar det sig verkligen att utrusta den med tillbehören som du är ute efter, de är väl rätt dyra som tillbehör väl? Sen får du inte glömma en härlig ratt, skönt skålade stolar (och knopp) samt en tajt och skön fjädring på det. Har precis avverkat 170 mil i helgen (sthlm - kittelfjäll) i en sådan, kartongny. Skön känsla... :) Okej, erkänner att sportchassit inte var så jädra behagligt mellan wilhelmina och kittelfjäll. Där var C5:an (Cittra) överlägsen. För er som inte vet hur vägen ser ut där kan jag utan att överdriva beskriva den som "något gropig", minst sagt :)) |
|
chrille70 |
M aerodynamikpaket 1 finns bara att få till sedan-modellen. Förresten så betalar du betalar bara mellanskillnaden om du väljer att byta ut vissa delar i utrustningspaketen. T ex om du "byter upp dig" från lättmetallfälg Dubbeleker 68M 17 tum (ingår i paketet, ord.pris 14 800) till Dubbeleker 135M 18 tum (19 100 kr) kostar kalaset 19 100-14 800=4 300 kr. Angående klädseln. Tyg/alcantaraklädseln i M sportpaketet går inte att köpa "löst", därför får du betela fullt för lädret, alltså 18 000 kr. M v h /C |
|
Anders S: Det behövs ingen beskrivning av den vägen. Har åkt sovbuss (förlåt drinkshaker) den vägen upp till Kittel och det är en upplevelse kan man lugnt säga. Finns väl inget chassi i världen som kan hantera den tvättbrädan på ett schysst sätt. OT: Var det schysst åkning fortfarande eller var det annat som drog? Heli? |
|
|
Faktiskt så gick cittran riktigt bra, ÄVEN på den vägen. Fjädringen är verkligen lång och mjuk på dom bilarna... Men jag led med polarn som grimaserade varje gång det dunka och slog i den nya bmw:n. OT: Vi hade toktur, hotellet ringde 2 dar innan och fråga om vi ville boka av eftersom snön inte var nån höjdare. Med tanke på hur lite folk det var så hade nog de flesta andra tagit det beslutet, inte vi dock (Afterski? Skulle inte tro det..) 2dm snö kom iaf dagen innan vi kom upp och vi fick riktigt bra åkning. Vi tog helikoptern upp på tre toppar, klarblå himmel och noll vind. Suveränt faktiskt! Samma dag vi begav oss hemåt börja de skruva ner liften. Snacka om sista rycket! :) |
|
|
Chriille: Aero pak II menar du hoppas jag. Provkörde en 330 Touring i helgen med Aeropak II på bmw. Så att de bara skulle finnas till sedan köper jag inte en sekund. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
chrille70 |
wendtan: Det jag ville ha sagt var att: Aerodynamikpaket 1 enbart finns till sedanmodellen. Innehåller främre o bakre stötfångare, sidotrösklar och spoilerläpp på bakluckan. (Samma exteriöra utrustning som ingick i gamla M-sportpaketet innan faceliften-02) Aerodynamikpaket II ingår i M sportpaket II tillsammans med bl a alcantaraklädsel och 17-tumsfälgar och finns till både sedan, touring och även coupé och cabriolet. Mvh /C |
|
chrille70>>>spoilerläpp på bagageluckan ingår inte i M-Tech I paketet. Bilen var fabriksutrustad med det paketet och inget av det ovannämnda fanns där bak. Fick köpa till det separat för 2300:- /D |
|
chrille70 |
Dominik, Gjorde en "ctrl+C" på bmw.se: M AERODYNAMIKPAKET. Aerodynamikkomponenter i karossens färg: Frontspoiler inkl stötfångare, bakspoiler inkl stötfångare, sidokjolar 4100 kr Jag liter på dig, men man skulle kunna tro att bakspoilern ingick... =) Mvh /C |
|
"chrille 70" har egentligen svarat på den ursprungliga frågan, men för att förtydliga: M aerodynamikpaket II går inte att beställa separat som fabriksmonterat tillbehör (bara i M-paketet), varken till sedan eller touring. M aerodynamikpaket I finns bara till sedan och går att beställa separat som fabriksmonterat tillbehör. Så var det åtminstone när jag beställde min 330i för ett drygt år sedan. Det verkar som om M aerodynamikpaket II bara kan beställas som eftermonterat originaltillbehör, vilket diskuterats flitigt på forumet den senaste tiden. Det blir mycket krångligare och jag tvivlar på att det blir billigare. Är det skinnklädsel du vill ha istället för alcantara? Beställer du M-paketet får du "rabatt" på Montana läder. 15100:- istället för 18000:- (priserna kan ha justerats sedan jag beställde). Likaså med Myrten ädelträ. 2400:- istället för 4100:- |
|
DanneE |
Funderar på denna bilen. Har alltså skitit i lösa grejer... BMW 325i Touring - Version 2 311000 KOMFORTPAKET 3-serie Touring: Multifunktion för ratt, Lädersportratt, Larm, Takreling, Regnsensor, Klimatautomatik, CD-spelare, Radio BMW Business 18200 M SPORTPAKET (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Imolaröd, Orientblå, Titansilver, Mystikblå, Silvergrå, Oxfordgrön, Safirsvart, Svart, Alpinvit. Klädsel: Laser/Alcantara Svart/Antracit. Sportchassi (ej vid fyrhjulsdrift), Fönsterhissar bak, elektriska, M läderratt (Lädersportratt vid SMG-växellåda), Sportstolar, Interiörlister Alu Black Cube (Alu Cube Silver vid Silvergrå), Innertak i antracit, kortare växelspak (vid manuell växellåda), Instegslister med M-emblem, M fotstöd (förarsidan), M aerodynamikpaket, Shadowline högglans, Strålkastarinfattning i antracit, Bi-Xenon-ljus, M lättmetallfälgar Dubbeleker 68, 17 tum. 34300kr Klädsel: - Läder Montana 18000 Parkeringsdistanskontroll (PDC) 3800 Ädelträutförande Myrten högglans 4100 Armstöd fram 1600 Metalliclackering 5700kr Icke-rökarpaket, förvaringsfack och 12-voltsuttag i stället för askkopp(ar) och cigarettändare 0 Modellbeteckning på bakluckan utgår 0 |
DanneE |
Opps. Lite moddar blev det visst. "Armstöd" utgår och blir "Förvaringspaket" Sen till kommer tonade rutor från bakdörr och bakåt. (från fabrik 3800:-) |
|
Hördu DanneE ;) Ser ut om en välutrustad BMW ... av någon anledning plockar ingen klimatkomfortrutan som extrautrustning. Kan inte göra annat än att rekommendera det och kostnaden är löjligt liten ...... |
|
DanneE |
CoolBlueM3Coupe-> Ja den är väl bra utrustad, Navigator och telefon ska väl i också. Klimat komfortrutan funderar jag faktiskt på...blir nog det också |
|
DanneE, när jag beställde min bil för drygt ett år sedan så valde jag förvaringspaket i stället för armstöd. Tyvärr så ingår två cig.uttag på kardantunneln bak monterade i en klumpig anordning som är ivägen för baksätespassagerare. |
|
DanneE |
KN-> Har sett den, tycker inte den var så "ivägen"... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.