|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag undrar om ngn vet hur man trimmar en v12 bäst. Är det någon ide att chippa eller skall man överladda? Funderar på att skojsa till en 750 el 850 för att street raca med. Är lite trött på att se vässade nissan GTI och supror, skulle vara skönt att åka ifrån dem med ett riktigt åk. | |
|
Överladdar du så satsa på kompressor a´la ESS ! Länk /Mvh Göran |
|
|
Eller som Jesperado hade tankar på. En turbo per cylinderrad. Hur går det med det förresten? Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
med turbo så måste man ändra kammarna var gör man det bäst??. Ska kolla med ess om detv finns ngn kompressor. Chippa då. Är det något?? |
|
|
Ligger på is för tillfället, det är mycket svårt med platsen. Har försökt få kontakt med en kille i Tyskland som har överladdat en 750 med dubbelturbo för lite tips... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
ingen som har testat med fyra små turbos. det skulle vara grymt responsen blir nog inte och leka med. bugatti byggde ju en v12 med fyra turbosar:-) Länk |
|
|
Vet ett bygge med tt... 1400hk bänkat..! Har glömt addressen dock... Allting kan gå itu, men min motor kan gå i tusen bitar... |
|
Vertical mind |
Humm.... 5000 Euro för en Supercharger. Inte helt fel...om man har 5000 E såklart. // Johan, som drömer om mer V8 Power V8 Power |
| Länk | |
|
Måste bara tacka för alla shyssta svar. Skall kolla upp lite fakta. Jag menar at det inte borde bli så himla dyrt då det finns mindre sofistikerade motore som ban vrider 500-600 hkr ur. Tänler då på sura jänke järn och turbotrimmade golfar. Min tanke var att här har man en V12 med BMW teknik som redan i grunden är byggt med tanke på hög effekt. |
|
| Dinan i USA gjorde en turbokonvertering för några år sedan (vet ej hur många exemplar). 600hk handlade det om. Det kan ju alltid vara något att söka efter. Jag hade ett "datablad" med förändringarna för nåt år sen. Kan du hitta det så har du kanske lite hjälp där. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.