AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
696

Byta tank e30

jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Är det ingen som kan förklara i detalj hur man bytter tank på en e30. Ska bytta min nu snart och har hört att det ska vara kanske svårt. Någon som har bytt eller.?
Finns det inte någon plast tank och sätta dit sen .. Vad är fördelarna med plåttank..?? Tack på förhand / Johan

Till försälning 35000:-
Länk
Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
ta bort baksätet sen tar du lös sladdarna från tankmätaren eller ännu enklare hela mätaren sen hissar du biljäveln glöm inte att palla upp den annars kan du få den i huvet hehe..
du kan ta bort soppa slangarna också förästen då går det bättre..
ja sen är det bara att skruva lös skiten måste väl inte förklara vart skruvarna sitter dom får du leta rätt på själv.

OBS se till att tanken är tom jag skulle byta en tank som hadde trasig givare fick ca35 liter soppa på bröstet det var inte kul.....
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Måste även ner med avgassystemet och kardanaxeln... det är bara att skruva. Du ser vad som måste göras. Kan ta lite tid och krångla lite, men det är inte svårt.

Min skrothög: Länk
Mr
24
Mr Tuoma
m535i -87
Jasså ja på min E21:a gick det bra ändå hmm låter skumt när jag tänker efter men jag vet at jag inte tog lös någon kardan eller nått mer än tanken men men det är säkert ändrat.
Det jag minns var att pga av bensinen som var kvar in tanken så var det inge kul att få tanken på bröstet
AL
289
AL
318is CSN-90

Ska oxå utföra denna manöver inom en snar framtid på min is -90.

Berätta gärna hur det gick för dig.

Minns att skruvar och bultar satt rätt bra då jag tog bort tanken på racebilen.

Har även för mig att det var lite bökigt att komma åt alla skruvar då bakvagnen var ivägen på sina ställen...men det ska alltså gå att få bort den utan att montera denna?

"...det är inte alltid så enkelt..."
jo
95
johan_grafstrom
BMW 320i M-Sport 2001
Tack för alla. svar ....... ska sätta igång projektet nu snart bara mr söderström får någon tid... Jaja. Tack Tack

Till försälning 35000:-
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.