AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.547

Någon som byggt på 4utblås på sin E38a?

Sida 2 av 3
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
...Än mindre IF vet vad de försäkrar, men mig gör det inget eftersom bilarna är/kommer att vara väldigt lätta att hitta om nån skulle få för sig nåt ;)

M V H
Stephan

Undrar hur du ser ut nu med B12:an :))

/// Bimmer7er
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Bimmer7er:
:DDDD

Ska lägga in en ny bild när jag kört den :))

M V H
Stephan

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
cdabox:

Det pratas om Lörd. 24/5. Kolla under rubriken "BMW Träffar och Sammankomster"

M V H
Stephan

Mvh/Soki

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Nej, det borde inte behövas, däremot kanske lite sandpappring för att få mjuka kanter.

M V H
Stephan

Måste bara tillägga att din B12 är sköööön!! :) men vad menar du med att du fick emblem?

Mvh/Soki

En till fråga nu.. blir motorljudet på något sätt annorlunda? Påverkar det kupéen mycket?

Mvh/Soki

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Trodde du skulle kapa ur bef. spoiler (den är ju olackad).
Ang. motorljudet, se mitt första inlägg i denna tråd...
Det kan bli för mycket, tro mig.

M V H
Stephan
P.S. Tack för omdömet på B12:an - kan bara instämma :D
Jag trodde att jag fått fel emblem efter att en forumdeltagare menat att dessa var till E31/E32. Men efter en extra koll hos BMW Solna så har jag beställ rätt! Det finns nämligen 2 sorter, en diskret också finns mina emblem. (båda rätt) Båda dessa fanns i B12-katalogen för res.

Vilken bil tar du med dig på Lördag?eller kommer det att bli en överaskning:)
ja okej, får försöka fixa en olackad svart bakspoiler till bilen,, sen det här med ljudet jo ja läste men var osäker på om det kanske var någon skilnad på din V8 som du hade och min 6a. Förhoppningsvis dyker det upp nån me 4st utblås på träffen så kanske man får provhöra hur det låter . :)¨

Jag tror inte Stephan hämtar sin nya B12 för han vill nog inte göra oss andra avundsjuka ;)))

Mvh/Soki

Soki, varför köpa en bakspoiler? Du har ju en på bilen, såga upp hålen i den.
Du kommer ju aldrig byta tillbaka till dolda utblås om du väl satt di synliga. Eller??
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Starre och Soki:

Jag ska slå tärning för vilken bil det blir...:D
Skämt åsido - Det blir B12:an som får komma, B10:ans fälgar är på renovering och kommer först i nästa vecka.
Skurade insidan på 20" igår, det var bromsdamm där ;))

M V H
Stephan

Jag tänker inte såga själv, har inte tid med sånt plus att jag känner mig rätt ohändig., hehe vet ej vilka som sågar då åt mig? El Det kanske de här uppsala avgasteknik fixar?

Mvh/Soki

Eftersom det ändå blir lite "fusk" med 4 utblås på en 6:a kan du väl gå hela vägen och bara byta slutrören till dubbla polerade rostfria el. dyl.
Då påverkar du ju definitivt inte ljudnivån.
Vad gäller spoilern skulle jag inte tveka en sekund att såga ur originalspoilern med en lövsåg el. dyl. och efterslipa och runda kanterna med en Dremel, är den dessutom olackad blir det ju inga problem med det heller.
Menar du att inte byta ljuddämpare? Trodde att det satt ihop i ett kit.. Vad kan detta kosta då att bara byta slutrören?

Mvh/Soki

Ja, jag menar att du kan ju fuska och skita i att byta sista dämparen utan bara kapa dom "nedåtböjda" slutrören så att du får en lämplig vinkel att montera ett "falskt" dubbelt utblås på varje sida.
Fejkade dubbla slutrör i krom eller rostfritt finns ju på varenda biltillbehörsaffär, obs att det finns ju dom som ser ut som skit men tar du ett par i polerat rostfritt ser det kanske inte så fel ut.
Om du inte kör för stora uttag i spoilern så kommer det inte att synas att det är fejk.
De kostar ju max ett par hundringar styck och sen kör du ur spoilern själv=gratis.
Eftersom det ändå blir ett "fusk" som bara ska se cool ut så räcker ju det.
cdabox
jag vill oxo ha en B12!!! usch avundsjuk!

In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra
Äh det får bli riktiga, inga fake prylar. :) Efter att ha sett en B12 och en 750 med feta rör så blev man riktigt sugen på att montera 4blås. Kommer innom kort. :))))

Mvh/Soki

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.