|
|
|
|---|---|
|
Tittar runt på lite bilar i tyskland och ser i flertalet annonser som ha mobil har BMW D-Network. Är det specifikt för tyskland? Går det att använda eller konvertera i Sverige? | |
| D-Netz är/var ett lokalt system i Tyskland som tyvärr inte går att använda i Sverige hur man än bär sig åt. Bara att byta ut hela klabbet om man vill ha en fungerande telefon, tyvärr. :( | |
|
Ja det var ju inte kul. :( Har hittat en fullspäckad e39 540iA Touring och det fanns d-network i den. Men eftersom det är handsfree och navigator så kanske det räcker med att själva telefonenheten byts ut? |
|
|
Har för mig att orginaltelefonen i e39 fungerar med både Dnetz och GSM. Har aldrig haft någon själv, men har för mig att det är så. /Simon |
|
|
En D-Nets telefon fungerar under INGA omständigtheter som en GSM telefon i Sverige. Det är bara till att byta ut telefonenheten till en GSM variant. |
|
|
Lite mer än ett år sedan jag startade strängen. :-) Har nu hittat ytterligare en 540iA som har D-Netz. Räcker det att byta ut telefonenheten eller måste allt dras om och bytas ut? Bilen har navigator så allt är integrerat. Är det någonting att lägga tid på att byta ut eller kostar det mer än det smakar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.