|
|
|
|---|---|
|
Hej! har köpt t-stift till bilen och tänkte byta dessa, är det mycket bök med att byta dom?? sen tänkte jag även byta olja eftersom bilen stått sen november oljan har dock endast gått 400mil men jag brukar byta vid ca 700mil. Vad kör ni för oljor i 540n?? Har själv kört 10w40 castrol delsynt. tror ni denna är bra? Nån som kör mobil1 supersynt 10w40?? får tag i den billigt men vet inte specen på den.. V8? Ja tack!! | |
|
Jag skulle nog köra med Castrols SLX eller RS helsyntets olja om jag vore dig. Vet att detta diskuterats vilt i tidigare inlägg.. . vet inte riktigt hur det hela slutade, men jag skulle i alla fall inte använda annat än HELSYNTET i en så pass ny och kraftig motor. Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
|
Jag kör Shell Helix Ultra 5-40w i 540:n och Shell Helix Ultra Racing 10-60w i M5:an Stiften är inte svåra att byta men tar lite tid då det är en del som skall skruvas bort. /J - Livet börjar efter 250 km/h - |
|
| När olja ändå är uppe på tapeten, vad är för/nackdel med delsyntet kontra helsyntet? | |
|
ja då har man bytt olja iallafallska ta i tu med stiften.. Det blev Mobil 1 5w-50helsynt (BMW longlife oil) så nu lär väl v8 morra gått.. V8? Ja tack!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.