AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
718

Styr-/databox insprutning 3,0 CSi -75

jo
2
johan_t
BMW 3,0 CSi -75
Hej,
Skulle sparka igång min 3,0 CSi för våren, men drabbades av ett rejält bensinläckage. Bilen skulle ändå lämnas in på vårservice så katastrofen kändes begränsad. Läckaget tycks dock vara det minsta problemet (åtgärdat). Nu befarar min mek att styr-/databoxen till bränsleinsprutningen har packat ihop. Det gör att jag behöver få tag på en frisk box, först och främst för att säkerställa att det är den det är fel på. Alltså, helst skulle jag vilja låna/hyra en fungerande box för att testa med. Och om så är fallet köpa boxen i fråga. Är det någon som kan hjälpa till?
//Johan
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Jag har en box som fungerar, nya är inte speciellt billiga, typ 7000 kr!
Lo
202
Lover
730, 2800, 3,0 CS
Jag kan ha en släng av Alzheimer light, men har inte
Volvo 164 E likadan box?
Kan ju vara värt att kolla då dessa bör vara vanligare
i Svedala.
jo
972
johnor
Styrboxen är snarlik men har ett annat Boschnummer. Spridarna från en 164 har också ett annat Boschnummer men ser väldigt lika ut. Har haft tillfälle att jämföra 164E och 3.0CSi, då jag ägt sådana, men har dock inte provat att byta plats på prylarna. Kanske någon här på forumet som har gjort dylikt?
jo
2
johan_t
BMW 3,0 CSi -75
Fick tag på en styrbox i Sjöbo för 1000 spänn. Klockrent... förutom att det i morse visade sig att det inte var styrboxen det var fel på utan något annat elfel. Spänningen är olidlig.
jo
972
johnor
Vad är det för elfel du har? Hur beter sig bilen?

/Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.