|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Johan: Du är ute på djupt vatten där. Vad gäller George på GT-bilar så gäller åtalet följande: Bedrägeri i form av att han inte redovisat kostnader för importerade bilar. Detta är i korta drag på detta vis att han köpt bilar via en konsult i Tyskland och av honom fått kontonummren till de firmor som haft bilarna. Han har betalt in motsvarande summor som handpenning totalt 20% av bilen pris. Men skattemyndigheterna trodde intte detta hade sköts ordentligt så följden blev att dom kollade dom tyska bilfirmornas bokföring och där fanns inte motsvarande pengainbetalningar. Men iom att Svenska skattemyndigheten inte kan stämma eller dra en tysk firma inför rätta i sverige blev det GT-bilar som fick ta smällen. Totala summan var runt 500 000:- men efter att Geroge vista perfekt bokföring till Skattemyndigheterna så ligger nuvarande summa på 2500:- ungefär. Åtalet mot George kommer troligen att läggas ner iom att Skattemyndigheterna i Borås gjort bort sig ordentligt. Så så är det med denna visa. Jag har mkt med George att göra och känner hans revisor och jag har läst alla papprena från både åklagaren och skattemyndigheten och han kommer att frias. Dommen faller den 17/12 för dom som är intresserade. Så ett gott råd nu till er alla.....Lägg ner era spekulationer kring GT-bilar för ni vet inget OK!!. |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Danne, det du säger stämmer inte. Jag ska kolla namnet på personen, jag har informationspapprena från åklagaren hemma. Det jag vet är att ägaren till GT Bilar (eller han som ägde firman 2001 om jag minns rätt) är åtalad för bedrägeri. Skattebrott vet jag inget alls om, det hade jag inte ens hört. Mvh Johan |
|
Danne: Jag vet. Läs mitt förra inlägg. |
|
Danne, i åtalet ingår bland annat: - grovt häleri (sålt 10 st stulna bilar) - grovt bedrägeri (16 målsägande) mer finns, bla försvårande av skattekontroll. lustigt att du inte såg dessa punkter när du läste alla papper från både åklagare och skattemyndigheten. jag vill dock ännu en gång påpeka att personen i fråga (nämner inga namn pga PUL) inte är dömd ännu. så jag vet också.... Mvh Johan |
|
Detta låter för mig helt otroligt.....har mkt god med nuvarande ägaren. Jag tror nog att det gäller en anna firma det du har på dina papper.... |
|
jag vet inte vem som äger firman idag, och kan inte skriva ut namnet pga PUL. eftersom GT är initialer så kanske du kan gissa vem som är åtalad.... mvh Johan |
| Kort och gott: Köp inte en bil hos GT-bilar. | |
|
Player: Må så vara...men det är väl bilens skick som är den avgörande biten ändå eller. |
|
|
Vill inte ge mig in i debatten men bilens skick kan väl ändå inte vara avgörande om man pratar om stulna bilar? Klart en stulen bil kan vara prisvärd och i mycket fint skick, problemet är bara att den någonstans är stulen. När jag för ganska längesedan var hos GT-bilar fick jag ett trevligt intryck av personen som mötte upp där, bilarna verkade vid en snabb titt (var inte ute efter något specifikt) i normalt skick. Men om det nu är på det här viset så ska man självklart inte handla bil där innan målet är avgjort. |
|
|
Var o kollade på en m3 e-36 för ett par år sedan på gt bilar. Mätaren stod på knappa 8000 mil om jag inte minns helt fel. Jag kollade upp bilens historia i tyskland så gott det gick, o fick reda på att när bilen såldes till sverige så hade bilen rullat 22000 mil 3 ceckor tidigare . Och bilen var i skicket som en 22 tusenmilad sportbil. Rätt slut tyvärr.. När jag senare ringde o sa att jag hade kollat upp milen på bilen så hävdade han att jag hade fel o la på luren. Har faktiskt sett den bilen här i Göteborg vid flera tillfällen. Jäkligt breda fälgar, avusblå oc ryker lika blått som min Ford fiesta..Hoppas han e lyckligt ovetande. Detta är min erfarenhet av gt bilar. Hoppas de skärpt till sig. M-POWER! Länk |
|
|
Tack! GT bilar är enligt mig, och har alltid varit fifflare....... Ett litet exempel: De hade en "Mitsubishi 3000 GT" från 1991 eller 1992 till salu. Denna köpte de här i Sverige av en kille för 120.000 kr, senare satte de ut denna till försäljning för 199.000 kr!!! Vad var och är då syftet med detta? Jo, att tjäna så mycket pengar som möjligt! Det som skrivits här innan summerar saken mycket bra och ger inte ett "öre" för individerna på GT bilar..... Dels har de omåttligt höga priser om man ser till bilens skick och är det en bil som "tagits" hem för 20.000 kr nere i Tyskland så säljer de den hemma hos sin firma i Borås för 60.000 kr! Och detta vet ju folk om, framförallt om man bor i Borås! Så det är ingen större idé att personer som "MR. Vanos" försöker försvara dessa personer eftersom han inte kommer någon vart med det..... Nej, köp en bil privat istället via annonsforumet på denna sidan eller någon annanstans och kartlägg vilken person säljaren och ägaren av bilen är. Det finns mycket bra folk att köpa bilar av, men håll er borta från skojare.... - |
|
|
En sak till..... Det är ganska sorgligt att "Danne" tar "George T" i försvar, som står som ägare till GT-bilar i Borås. Det skulle inte jag gjort och ingen annan jag känner heller för den delen! - |
|
| Man är väl ingen fifflare för att man tar bra betalt? Försvarar inte firman f.ö. men om de lyckat sälja 20´ bilar för 60´ så säger jag bara grattis (så länge som de inte fifflar med dem). | |
|
Det är nog det de gör eller HAR GJORT......Alltså fifflar med dessa också! Nu vågar de nog inte göra det mer eftersom det har funnits en fängelsedom över dem. - |
|
|
Tycker du skall lugna ner dig lite Robbie. Jag har köpt ett antal bilar av George på GT-Bilar och jag har fått förbaskat bra pris. Följande: BMW523i -99 för 199000:- köpt år-01 fulldokumenterad och mkt fin. Bytte in 523 mot 328i coupé -00 år -02 fick betala 45000:- imellan vilket var att jag fick 175000:- i inbyte för min 523 efter ett år och hade kört 5000mil med den detta förklarade då att jag fick betala 220000:- för en 328 coupé -00:a som rullat 6000mil med massor av utrustning helt okej pris. Nu den 3septermber -03 så köpte jag en sv såld 330i av honom och fick 175000:- i inbyte för min 328 coupé och la 50000:- imellan vilket förklara att jag fått ett kanon pris på min 330i -01:a som då hade rullat 2000mil endast. alltså betalade jag 225000:- för min 330i med multiratt, eftermonterad xenon, skinn, HK stereo, mörkgrå...... vad mer kan jag säga........! Jag har mkt goda erfarenheter av George. Sen ni som inte har teknik att kunna pruta och dyl med honom är det ju synd om....så tycker jag. Tack för mig gällande denna diskusion.......!!!!!!!!!!!!!!!! Men lägg ner den för gott för vi har alla olika åsikter med håll dom för er själv nu i fortsättningen. |
|
|
Danne vill nu lägga ner denna diskussion. Dock kvarstår en fråga som jag förmodar att Danne kan svara på. I ett inlägg 15/12 -03 sa Danne att skattemyndigheten hade gjort bort sig, och att den helt oskyldige Georg skulle komma att frias i den dom som skulle komma 17/12. Hur gick det?? Vad blev domen?? |
|
|
Klart man kan ge bra priser på bilarna om de är stulna. Behöver liksom inte ta så bra betalt då och ändå tjäna pengar ;-) Men, men, tycker alla berörda parter ska lugna ner tonen annars kommer bara tråden att raderas och då har vi ju inget som helst nytta av att diskutera frågan. //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Janne M: Jag var hos George igår och enligt de papper som ligger på hans kontor från tingsrätten så har dommen fallit. Tingsrätten har gått på Skattemyndigheten beslut om att kräva in några tusenlappar som inte kan redovisas enligt skattemyndigheten. Men det är överklagat till Länsrätten då GT-bilar kunnat uppvisa korrekt bokföring. När den dommen faller har jag ingen aning om....och kommer i fortsättningen inte lägga ner med energi i denna diskusion. |
|
|
Ok.... Självklart skall vi alla vara glada istället för att hacka på varandra och jag ber om ursäkt om jag retat upp någon eller några personer. Har inte velat göra detta utan bara velat ge min syn på saken..... Tack för mig! - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.