|
|
|
|---|---|
|
Tja! Håller på att söka efter en 325i (e36), men har stött på lite olika betäckningarpå bilarna. Nu undrar jag vad som e speciellt med dom olika betäckningarna 325iC och 325Ci... Har klurat ut att om de står 325iA så betyder de att de e en automat. Om de e någon som vet e jag mycke tacksam! let them burn! | |
|
inte en aning, men kolla på "modellguiden" här på sidan, där står förklarningar till olika symboler. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
Misstänker att det är olika sätt att tala om att man har en Coupé... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
| BMW har ju tydligen vänt på beteckningarna på senare år. Nu står det ju inte "ic" på bakluckan på äldre bilar, men jämför med de fyrhjulsdrivna. Förr hette de 325ix och 525ix, medan BMW nu väljer att kalla dem 330xi t.ex. Knepigt? | |
|
iC och Ci betyder Coupé. Den senare beteckningen används dock på E46, inte E36. Det stämmer att BNW har "bytt ordning" på bokstäverna i vissa modellbeteckningar. Lång-versionen av 7-serien hette innan exempelvis 750iL, Nu heter den 760Li Fråga mig inte varför de gjort på detta vis :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Ok, då vet jag de, men fins de fler betäckningar på e36:orna? | |
|
318is. Det är en coupe med lite kraftigare 4:a än i vanliga 318i. 318ti och 325ti är helt enkelt compact-modellen. Men det är ju inget du behöver fundera över så länge du söker en 325:a iof... |
|
|
Finns 4 dörrars 318is E36 också. För mig är en E36 med c i beteckningen en cabriolet. BMW använde inte C för att beteckna coupen av E36 och det gjorde ingen annan heller förrän E46:an presenterades och då kallade coupen för Ci. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.