|
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa en beg. 520 av 91-96 års modell, dock så vet jag inte så mycket om denna biltyp. Jag skulle behöva lite tips kring vad man skall tänka på t.ex. vanliga fel, större servicekostnader (kamremsbyte etc), svensksålt vs importerad, rost, svaga punkter, miltal, pris..... Kort sagt - fallgropar och fällor man bör passa sig för. Tacksam för lite hjälp. ps. blev skarpt tillrättavisad av svärfar när jag tänkte köpa en volvo och blev tipsad om en 520 i stället. Hade han rätt...:-) /Olle | |
|
Hej! En grej som jag kommer på så på rak arm, är att kolla runt tanklocket efter rost, början till rost, eller dåligt lagad sådan. Lycka till! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
| Om du ska köpa en 520i så rekommenderar jag att köpa en från årsmodell -93 eller nyare, då denna motor har VANOS och går lite billigare och lite bättre. Dessa har också kamkedja och 24 Ventiler så det mesta "sköter sig själv." Det som du ska kolla upp är Oljebyte, vattenpump, framvagn (stötdämpare, spindelleder m.m.) och bakvagn (bakbalksbussningar). För övrigt är det bra bilar med få fel. | |
| Jag köpte en 520 e34 -96a i helgen i pedantskött skick. En ägare sedan ny då han importerade bilen från BMW München. Bilen har stått i värmegarage hela tiden, rullat 14500 mil och jättefin i lacken. Trots detta så har den lite rost på bakluckan och tendens till rost i dörrarna vid gummilisten. Så se upp med detta. Jag fick den för ett så pass bra pris så jag ska kosta på en rostbehandling på den. Tänk på att den är lite seg i jämförelse med 525:an men går finemang:=) | |
|
Hej! Det finns mycket därute om den vackraste sedan BMW byggt. Här är några: Länk Länk Länk Kolla även in begagnat- och modellguiden i detta eminenta forum. Och du - hälsa din svärfar att har god smak och gott omdöme! __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
-BeeMWe- |
vanliga jobbiga fel är att det är dålig värme(igensatt kupéfilter) dåliga bussningar rinner in vatten i bilen genom luftintagen vid huv(skräp i dem) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.