AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
425

AC frågor...

kirderf
Har just fått reda på att min AC-kondensor spruckit och att det är GANSKA dyrt att byta ut denna mot en ny. Någon som har erfarenhet av beg köp av kondensor (är det att kasta pengarna i sjön)?

Vidare undrar jag om det är svårt att byta denna själv, vad behöver man plocka bort, hur ser anslutningarna ut, etc???
Till slut undrar jag om nån vet hur mycket det kostar att fylla upp systemet med R134, provtryckning vet jag kostnaden.

Tack på förhand!

ra
125
rawlaw
BMW 540 -93
Hej!
Jag fixade min kondensor i somras och rekommenderar inte någon begagnad. Jag betalade 2900 kr för en ny hos Avantia samt 1100 kr för rören som oftast behöver bytas samtidigt och sedan tillkom 500 kr för provtryckning och 700 kr efter byte för tryckning och fyllning, totalt en affär på närmare 5500 kr. Jag gjorde jobbet själv och sparade 1800 kr på det. Har du lite mekvana så är det inga problem räkna med 4-6 timmar samt en hel del att demontera. Lycka till

RAWLAW
Visa användare
202
Daniel.J
Skoda Roomster
Segway I170
Segway XT
Hej min kondensator kostade 2200:- bytte själv det var
bara att plocka väck kylaren sen kom man åt bra. fyllde den hos en ac firma för 500:- totalt 2700:-
BMW tar nog det dubbla.
Visa användare
248
petrini1
318 Touring 98
Hej
Tror att du behöver två st gummipackningar som ska sitta vid anslutningarna till kondensorn......dessa kan du köpa hos bmw
Rutger Gönåker
Plåcka bort kylaren?? Jag tog bort kofångaren och sen va de bara att lossa rören och skruvarna i över kant,sen lyfter du bara ner den lätt som en plätt
kirderf
Tack för tipsen!

Gör nog ett försök frampå :-)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.