|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som har kollat på eller känner till en mörkgrå eller svart M5 Touring -95:a (6-vxl, 18", 14000 mil, all utrustning) som ska ha gått i omgivningen av Västerås? Den ska tydligen någon gång senaste året ha varit såld av CARAB. Jag har tyvärr inget regnummer, men bilen finns ev. till försäljning i skadat skick, och jag är lite nyfiken på om någon känner till historiken för bilen. Skulle kanske bespara mig en del arbete.... Mvh Johan | |
| Johan: Jag känner till lite granna om den bilen. Har själv provkört den för ca 2,5 år sen. Har stått ganska mycket vad jag vet. Den ska vara Köhler-chippad. Var iaf då omlackerad på ena sidan pga en "sk" repning..... Har tyvärr glömt en del som jag visste om den bilen, men det är en bilhandlare i Karlskoga-trakten som haft den ett tag, tror han hette Jan eller nåt. Iaf, när Carab har haft med en bil att göra så ska du BACKA omgående. Dom vill du inte beblanda dig med. Thats it. K. | |
|
hej och tack för svaret! stämmer att Carab inte är den ultimata tidigare ägaren. jag är lite osäker på om det är vraket som stod hos dem för 220' nånting eller om det finns flera liknande bilar. Jag vet inte om den har stått där för försäljning, men de har stått som ägare om jag är rätt informerad. Den är numera stöldskadad. mvh Johan |
|
| Dom har haft den inne för försäljning tidigare. Svårsåld bil..... = Stöldskadad....... Dom hde även en annan M5 Touring -95:a, Daytonaviolett. Provkörde även den bilen. Man visste inte vad som rörde sig när man vred på ratten, hela bilen MÅSTE ha varit ramsne, fy fan säger jag bara. Drog åt alla håll o kanter. Det här med "tighta" M-vagnar fanns inte en tillstymmelse till. Blä. K. | |
|
jo, det var den köhlertrimmade. bra häckig tycker jag, mycket beroende på skadorna. tyvärr var inredningen urplockad, så jag kunde inte kolla skicket på den. jag är fundersam om det är den som var helt slut i insteget på förarstolen som stod med fronten parkerad mot Max i ett par veckor. om det var den bilen tyder skicket på 30000 mil istället för de 14000 mil som står på mätaren.... Vetefan, den var bra häckig tycker jag. Kan bli jättesnygg, men fordrar massor med arbete. Trist att inte folk kan låta andras saker vara i fred! Mvh Jóhan |
|
|
är det en 'Diamantschwarz, met.' (181 M) 95:a M5touring vi pratar om ?? reg.nr. ? chassis-nr ? jag bör ha uppgifter på bilen och definitivt en kopia av 'built-sheet' (BMW BTX produktionsblad med tillverkningsuppgifter inkl tillvall-utrustning) - tråkigt att höra att elände som händer med bilarna - |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.