|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått ett problem med min 745-81:a. När man startar så går den igång i 2-3 sekunder sedan dör den. Detta kan upprepas hur många gånger som helst. Jag har kollat, och pumparna stannar efter några sekunder. Jag har även provat att ge pumparna ström så att de går hela tiden, då går den på tomgång, men så fort man rör gasen så dör den. Det där att den dör så fort man rör gasen gäller även när man inte ger pumparna ström. Min teori går ut på att motorn inte vet att den går igång och därför inte ger pumparna ström annat än i startögonblicket. Om spjällägesgivaren skulle vara trasig så skulle väl motorn i alla fall gå på tomgång, eller? Hur mäter jag upp den för övrigt? Varför går den på tomgång om man ger pumparna tjuvström? Problemet är att jag inte vet var jag skall leta, för jag har ingen repmanual, och jag vet heller inte var man får tag på en dylik. Hoppas att någon kan komma med lite input så att man går i rätt riktning. | |
|
Har kollat i en bok jag har och den säger detta om ditt problem: 1) Kolla så att kontakten till luftmängdmätaren är ansluten. (antar att du kollat det men iaf... :) 2) Kallstartanrikningen kan vara trasig (kallstartsventil, kallstartsrelä, temperaturgivare) 3) Luftmängdmätare (Pumpkontakt(?) på luftmängdmätaren kontrolleras) 4) Tryckreglering på bensinledningen Detta kan ju vara lite tips att börja jobba med, hoppas att det ordnar sig! mvh / Magnus |
|
|
Tack för hjälpen! jag var på bmw igår och manualen på cd finns att beställa för drygt 800, den skall jag köpa så fort jag får tid att fortsätta felsöka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.