|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Måste byta topplockspackning på min 325 -94 med vanos. Något som man måste tänka på när det gäller vanosen? Något annat man ska ta hänsyns till eller lite tips? Behövs några specialverktyg? Tacksam för svar. /Edvard BMW CS # 4503 | |
| Jag står inför samma problem med min 328. Jag lämnade iväg bilen eftersom det bl.a krävs specialverktyg för att ställa in kamtiderna exakt. Jag har pratat med flera gamla BMW-mekar som skruvar på sidan, men ingen har velat ta den pga att dom inte har dom rätta prylarna längre. | |
| Tjena Bumper. Du bör nog ha en speciell "klo" till att ställa Vanosen i exakt rätt läge vid återmonteringen, + ett verktyg för att ställa kammarna exakt efter Bmw:s specar..... Om du inte vill laborera lite med insugningskammen..... Märk upp kammarna i läge för säkerhets skull. Brukar gå att lira det mesta. Mvh Kimmo. | |
|
Hej igen. Ringde just min "mek" och frågade han lite ang vanos mm. Nemas problemas sa han bara. Tänk vad lättad jag blev... =) På onsdag sätter vi igång. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Kolla riktigt noga så du inte har nå sprickor i toppen för den har väl koka några gånger. /Petri |
|
|
Petri. Jepps, det ska jag göra. Planar den lite också... /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Satan22 |
tjena garbbar Ju det va så att jag läste här att man behöver en "klo" till att ställa vanosen . Min fråga: vad är det där "klo" för verktyg , hur ser den ut ? nån som har gjort den inställningen tidigare eller nåt? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.