|
|
|
|---|---|
|
hej! Någon som vet när varvstoppet ska gå i? har en 325 touring -89a går o varva upp till 7000 kanske är chippad?? Mvh / John | |
|
Mitt går i nånstans 6500-6700 tror jag..brukar växla innan varvstoppet så ja har inte stenkoll =P ---------------- Kör också båge! www.sporthoj.com |
|
| 6500 rpm orginal | |
AIex |
Har hört att chippade bilar har högra varvstopp upp till 7000 men jag är inte säker! Mvh/Alex |
|
stämmer bra att varvstoppet sätts högre upp med chipp I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
320-325 |
min slog i varvtalsstoppet när hastighetsmätren visade 230kmh jag har 320i drivlina. jag tror att varv räknaren stog på 6800 nästan om jag inte minns fel, men jag tycker att den slår in tidgare när man varvar snabbt upp typ 6600 eller nåt typ vid accerlation., |
|
Höjt varvstopp i kombination med att man använder det "ökade" registret låter som en bunt "modiga" killar om ni nu inte varit så kloka att ni även installerat hårdare ventilfjädrar. Om inte är risken för 'valve lag' väsentlig (övervarvning) d.v.s ventilen hinner inte stänga innan den får en ovälkommen klapp av kolven. Om man sett ett dylikt haveri så avstår man nog från höjt varvstopp i varje fall i kombination med orginal ventilfjädrar. mvh MW-Guru |
|
| Kunde inte sagt det bättre själv MWguru. Det är ju ventilmekanismen som begränsar varvtalet i de flesta fall. Hårdare ventilfjädrar kräver hårdare kamnockar och bättre smörjning. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.