|
|
|
|---|---|
|
För ett tag sedan vägde jag min bil på en våg som polisen använder, och fick se att min nya lilla tre-serie vägde lika mycket som min gamla femma... 320d touring -01 med mig och min tjej + fulltankad =1720kg(!) 525tdsa -93 med mig ensam och fulltankad =1720kg... Tycker det verkar tungt för att vara en 3:a i regbeviset tror jag det står 1480kg i tjänstevikt då med en förare. I TV:s test här på sidan står det att 320d-99 väger 1250kg och 330d touring -01 väger 1229kg(!) Kan det stämma eller var är mina ytterligare hundratals kilo nånstans?? vore kul att se vad andra bilar väger... Diesel-räsern Länk | |
|
stog visst 1450kg för 320d -99!! Diesel-räsern Länk |
|
|
Mig, halvtank, ljudet (som jag brukar ta ur när jag kör fort) och mig i på vägverkets våg - 1160 kg. Kul med lättvikt ibland. :) Vad gäller TV:s test (vilken TV var det?) så låter det som att de har strippat bilen totalt och gjutit kaross i kevlar, för så lätta är de nog inte. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Min väger 1440kg enligt regbeviset... Gött att åka BMW |
|
|
Haglund, vet du hur is vikt är i förhållande till andra E30 modeller? T ex 318 och 320. Tycker att min is är betydligt mer "surrig" än t ex en kompis 318 och min tidigare 320. Mr C |
|
|
Jag har fått för mig att is väger ganska lite i förhållande till de sexcylindriga. Skiljer ju inte så mycket på motorvikt, men det kanske är tyngre doningar för övrigt i de sexcylindriga. Med surrig menar du högvarvig? Vi har ju 4.10:1-utväxling antagligen och det är ju ingen glidarutväxling direkt. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Jag uttryckte mig otydligt. Jag menade att det verkar vara mindre ljudisolering och det väger ju mer än man tror. Is motorn är väl annars betydligt tyngre än en m10 tror jag. Ca 20 kilo. 1160 är ju jävligt lite vikt. Det är väl vad en småbil typ Polo, Peugot 206 väger. Bilarna blir tyngre och tyngre. Som sagt, roligt med en lätt och körglad bil. Mr C |
|
|
1230 kg tjänstevikt, sen vad den väger nu vet jag inte....troligen närmare 1300... BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
MrC: Dock skall man då räkna med att jag själv inte väger särskilt mycket (62?), jag har "raggarlättat" bilen en aning och så. Det står ju i regbeviset att bilen skall väga 1180 eller så i tjänstevikt dock vilket är riktigt lågt. Att 318is skulle vara mindre ljudisolerad tycker jag verkar väldigt konstigt om det stämmer, men jag vet ju som sagt inte. Tilläggas skall väl även att mitt ljud väger rätt mycket mer än vanligt ljud. Bara det jag lägger i skuffen väger runt 50-60 kilo... Det dras ju dock ur så fort jag skall åka fort. :) Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
318i är 65kg lättare än 318is. 318is ska väga 1125kg utan folk i. |
|
|
1260kg bruttovikt. I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
|
tjänstevikt I'll Rather Be Dead And Cool, Than Alive And Uncool! |
|
| Min 325 e36 sedan väger 1360 kg med halvtank. | |
|
måste varit något knas med vågen jag vägde på... för 1700kg ska väl inte en 3:a väga?!? Diesel-räsern Länk |
|
|
min väger 980 kilo på polisvågen i antnäs den är lättad ganska mycket haha känns i kurvor att det går lättare runt helgonet |
|
serben |
med full tank o en m30 3,5lit 1060kg. man kan inte ha bra bil o bra brud |
|
Vägde min M3 E36 i förra veckan. 1460Kg med mig och fulltank blev resultatet. ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.