AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
681

V12 går dåligt ibland

Mr
63
MrD
BMW 750 -88
hej
Ibland när jag kör väldigt sakta , typ kryper fram i 40-50 och gasar försiktigt så går motorn dåligt, liksom bluddrar och vill inte accelerera alls förren jag gasar ordentligt och då plötsligt sliter det iväg som faan.. Vad kan detta bero på??

Mr
63
MrD
BMW 750 -88
ingen som har en någon ide?
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!

Är den nyservad?
Annars kanske nya stift och luftfilter skulle hjälpa. Bara ett förslag.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Länk
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Tycker du skall titta på tändningen först. Kanske dags att byta
stiften. Har rotorer eller tändkåpor någonsin byts? Annars är det dags att göra det. Mät upp alla tändkablar och se skicket på dessa...de kanske är helt slut.

Du bör även se över bränslesystemet. Byta filter och kontrollera skicket på insprutningen..injektorerna kanske igensatta och behöver en behandling.
ho
432
hombre
750iA 1991
Let blandt gamla kvitton. Finns det inget på fördelarlock så är det dags att byta dom. Bytt båda mina... med 4 månaders mellanrum. Ligger lite under tusenlappen per styck. Det som kostade mig var jo felsökningen :(

2 felavläsninger samt felsökning och uppmätning tändkablar och kontroll tändstift. :( Borde ha användt huvudet och bara bytt rotor och fördelarlock då detta tydligen inte ingår i service på bmw.

Mr
63
MrD
BMW 750 -88
nya stift och har mätt upp tändkablar, fördelarlocken verkar fräscha men man vet ju aldrig.. jaja, man får väl pröva lite olika grejer, men man vill ju helst inte byta en massa i onödan då blir det ju rätt fort dyrt..
ho
432
hombre
750iA 1991
Det är nog ingen dum ide att ta loss fördelarlocken och inspektera dom och rotor innan du betalar för felsökning hos BMW. Det är jo delar som slits...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.