AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
597

Pendlande ekonomimätare

Daniel s
Vad kan det bero på om ekonomimätaren "pendlar".
Ex. drar bilen 1l/mil så rör sig mätaren mellan 0,9-1,1.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
uppförs- resp nedförsbacke?

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Si
765
Simon01
120dM -08
troligtvis tjuvluft nånstans, jag bytte luftbälgen mellan luftmassemätaren och insuget, det hjälpte på min.
Mi
12
MikaelA
325ic 94
Har haft samma problem i cirka 1 år.. Har haft bilen på BMW verkstad för detta utan resultat... Detta är dock fixat nu, problemet som var på min var att lambda sonden var för seg, fungera men inte tillräckligt snabbt i reaktionen.. En annan sak jag la märke till var att innan jag bytte kunde bilen lukta lite skumt om jag kört hårt, detta försvann i samma veva...
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Min funkar inte alls???...

Varför då?

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Det är inte själva mätaren som rä paj för när man sätter dit batteri polen så åker mätaren upp och sedan ner en gång

mackan325
Mätaren är kopplad till motronicen och tar sin info direkt från insprutningen dvs har inget med tjuvluft et.c. att göra. DJ, på din E30 är Si kortets uppladdningsbara NiCd batterier slut, standardfel. Byt kortet mot nytt à 1300:- eller löd dit nya 1,2v laddningsbara AA batterier. Jag har två kort liggande ett med den nya typen av Litium batterier och ett med NiCd där batterierna behöver bytas om du vill köpa ett extra kort att öva på....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.