|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Har bestämt mig för att flytta batteriet till skuffen på min bimmer för bättre viktfördelning. det är draget en 22mm^2 strömkabel från batteriet fram till skuffen till slutsteget. den kan man väl använda va? vidare måste man väl skaffa en batterilåda från en 325:a? vars sätter man jordkabeln mellan batteri och bil. vad säger sbp om denna modifikation? vad använder man den överblivna batterihyllan till sen då, huvudsäkring? blir det för stort spänningsfall om kabel är ca 5 meter? Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... | |
|
Kabeln borde fungera. Jordningen är inga problem. Kanske läge att stjäla jordkabeln från slutsteget när du ändå tar matningen?? Batterihyllan kan väl sitta om du vill ha möjlighet att bygga tillbaka, annars är det bara att skära bort. ASB klagar nog inte... bara det sitter fast ordentligt. |
|
|
Får du nå bättre viktfördelning om du flyttat batteriet då? En 316 är ju ändå så lätt fram om man jämför med tex en 325. Jag tror ärligt talat inte du kommer märka ett dugg, och om du märker nå skillnad så kanske den inte blir possitiv. Men tycker du att den känns framtung så är det ju värt ett försök. Jag uppfattar inte 316 e36 som framtung, men det är ju jag det. Min skrothög: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.