|
|
|
|---|---|
|
Skulle ta loss sidoblinkersen på min e34 -88 för att byta lampa. Jag lossade på skruven, sköt fram men den satt lika tajt mot karossen ändå, den gick bara inte att få loss. Går det att komma åt den från insidan så man bara kan trycka ut den? Ska serva bilen på tisdag men känner inte för att betala några hundra för detta fåniga problem... MVH / Joel Länk | |
|
Tyvärr kommer du inte åt den från insidan. _____ Micke Karlskrona POWER meet 03-06-08 Länk |
|
|
Lyktan/lamphållaren skjuts lite framåt när skruven tagits bort. Men fjädern (en fjädrande plåt) håller den mot skärmen. Peta ut den lite (i FRÄMRE ändan, fjädern är vid bakkanten så peta inte där!) och skjut den ytterligare framåt (ca 1 cm) tills "lamphållaren" tar i hålets främre kant. Om hålet är större än 48 mm på längden kan lampan dras rakt ut. Obs På en del importerade bilar har blinkersen monterats upp och ner! Då gör man tvärtom. Om man demonterar innerskärmen skall man väl komma åt, dessutom kan man tänkas komma åt genom att demontera högtalaren vid fotutrymmet, men det är klart att det skall göras genom att skruva bort skruven från från utsidan. Leif L |
|
| Tack så mycket! Ska prova det imorrn. (Tyckte jag provade allt för att få ut den) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.