|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Ny här på forumet... Va o kikade på en 528 -86a idag! Kikade runt o det såg helt ok ut. Men det vibrerar dånar i bilen när man gasar på, han som säljer bilen tror det är hjullagret bak... det kan ju kanske stämma?! tyckte mig känna ett glapp när man ruckade på det oxå... Bilen har gått låååångt! 41 000mil senaste stämpeln i serviceboken är vid 35 000... men det kändes fin i kaross o motor... dock lite knäpper i motorn när man lyssnar på den... kan va spridarna men det lät mera tyckte jag? Nått att bry sig om lr låter de lite? Några andra saker man bör kolla efter?! MVH Kalle | |
|
Hjullager brukar låta vid sidobelsatning, dvs när du svänger. Om den låter vid acceleration lutar det nog snarare åt att bakaxelklumpen (diffen) är slut. Att renovera en sådan är knappast ekonomiskt försvarbart. Leta efter en utbytesdiff hos någon skrot. Om motorn knackar/tickar onormalt mycket kan det mycket väl vara kamaxeln som är slut. Är man misstänksam bör man nog lyfta ventilkåpan och kolla att det inte är spår i kamnockarna. Mvh |
|
|
Hjullagrena bak brukar morra även när man kör rakt fram ! Billy B-10 Länk |
|
|
jo, vet att dert brukar låta typ när man svänger om det är hjullagrena men det gjorde det inte tyckte jag... bakaxeln låter ju inte så kul om det är... det var ett vibrerande ljud samt att det vibrerade lite i bilen vid acc.... Får ta o lyfta på ventilkåpan o känna på kammen då kanske! ' tackar tackar hitils! |
|
|
Sliten drivlina kanske ! Typ kardan , knutar , stödlager , hardyskiva , mm. Bilan har ju gått långt ! Billy B-10 Länk |
|
|
Kolla så att kammen är bytt MINST en gång och nockarna ev kamkedjan. Det får inte rassla vid kamkedjan! Billy B-10 Länk |
|
|
någon som har förslag på bra felsöknings teorier!? men hjullagret borde ju låta vid kurvtagning oxå om det är det... Fan det va ett bra pris på bilen samt att den verkade vettigt för övrigt... blev sugen:) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.