AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.039

Inredningsmatta

Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Jag har bytt nästan hela inredningen från blått skinn till svart skinn men golvmattan är ju fortfarande blå.
Då menar jag inte de lösa mattorna utan det som ligger över hela golvet i bilen fast monterat, det skulle jag vilja ha grått som det är orginal till bilar med svart eller grå inredning.
Är det någon som har någon idé om hur detta ska gå till.

Tack på förhand
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Hej!

Ett hett tipps kan vara att, skaffa fram en grå matta och byta rakt av. Så krångligt kan det väl inte vara!?

MVH. /Bonje

Häldre liten och rapp än stor och slapp!!
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Ja det har jag också tänkt på, men när jag tittade i bilen ser det ut som om mattan är ganska tjock med nån ljudisolering på undersidan och den ligger ganska så snyggt fixerad runt alla skrymslen och under t, ex säkerhetsbältesfästen som jag helst inte vill börja skruva med.
Min tanke var om det fanns någon bra inredningsmatta som man kunde lägga ovanpå den gamla.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Mattan ligger för sig ovanpå ett skumplastmaterial, som i värme formats för varje skrymsle i bilen.

///Kjell

Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Jaha!
Finns det matta att köpa på BMW och isåfall är den formklippt eller är det på löpmeter.
På bmw kostar nog matta en hel del, till min gamlla bil en audi coupe -89 kostade mattan ny 15 000:- på bil skroten 4000:- jag fixade en beg från en krockad bil på skaderegleringn.

/Nicke
Jo
131
Johan325
325 e36 coupé - 92
Jaha, det var det jag misstänkte. Det var därför jag tänkte att det måste väl finnas någon bra ersättningsmatta på t,ex löpmeter att bara lägga snyggt ovanpå den gamla.
Rickard
ska du få det att se riktigt bra så måste du byta hela!!! alltså skruva bort plast, stolar baksäte m.m.!!!! det är inte så jobbigt!!!!! du gör det på en dag!!!!!
sm
99
smartin
318iS -90
Att skruva bort stolar, bälten & dyl. för att få ut golvmattan går ungefär på en halvtimme. Fixa bara en "ny" matta från skroten så blir det bra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.