|
|
|
|---|---|
|
Jag har sett att det går att trycka ner M3-motorn fr en E36 i en E30 ix. Kolla här: Länk Går det att göra detsamma med en M5-motor, med tillhörande vxl-låda, fr en E34 i samma E30 ix? Eller förenklat, passar M5:ans vxl-låda på E30 ix fördelningslåda? Går det att få en sådan moddifiering genom Bilprovningen's nålsöga? Kanske som 'Moddifierat Fordon'? Självklart ska kaross och chassie förstärkas med bättre bromsar (fr M5?), full rörbur (har bilder på BMW's fabriksbur till deras E30 M3, klippta ur en gammal Auto, Motor und Sport) o dyl. Hade ju blivit den perfekta sleepern, helsvart, tonade fram- sidoblinkers o baklampor, lagom sänkt, 17" kanske 18", tonade rutor (för att dölja buren), något minimalt kjolpacket och pricken över i:et, ett 316i-märke på bakluckan=). Heh, den kommer ju att se ut som alla andra poserbimmers ;) Om Gud är omnipotent, kan Han då skapa en sten stor nog att han inte kan lyfta den? | |
AIex |
har också sett den där annonsen, hade man haft pengarna så hade man fan köpt den ;) den går inte dåligt skulle jag tro men sen lär den inte gå igenom besiktingen! Mvh/Alex |
|
jaha, så var den annonsen borta! typiskt Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
| Jag såg att det var nån som lagt upp en annons här på bmwpower om en M5-konverterad E30...Dock inga bilder eller nått. Det framgick inte heller huruvida bilen lyckats bli typad =) Ägaren kallade bilen för E30 338...lite komiskt...=) Tyvärr kommer jag inte ihåg länken, men jag tror bilen stog i Växjö... | |
AIex |
Tja alla, såg en annons på blocket förut där det var en 325 (e30) med 500 hk typ, den lär inte gå slött ;) den såldes för runt 60 tusen kr! Mvh/Alex |
|
Lite tråkigt, men sånt man får räkna med... Hittade en annan sida med samma bil, lite fler bilder. Vi får se hur länge denna sida stannar uppe ;) Länk Om Gud är omnipotent, kan Han då skapa en sten stor nog att han inte kan lyfta den? |
|
|
318i -89: Kolla i Galleriet, sök på 338 TIC så hittar du bilen du refererar till. Bilen blev aldrig besiktigad, av uppenbara själ... Till alla som läser denna tråd. Jag vet att man kan trycka ner en S38 motor i en E30:a, finns en hel uppsjö sådana (bara att söka på Google.com). Det jag vill veta är om jag kan koppla ihop S38:ans vxl-låda med E30:ans fördelningslåda, eller om man måste fixa med en adapter? Om Gud är omnipotent, kan Han då skapa en sten stor nog att han inte kan lyfta den? |
|
| Det er ikke likt boltmønster på 325 ix (lilla sekseren) og S38 motoren (stora seksern). Grunn til at det går med S32 er for at den har likt boltmønster (lille seksern). Så når man kjør S38 så må man ha en annen kasse eller du kan prøve med adapter. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.