AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
303

Alpinaägare i Umeå

B-10
Undrar om det finns någon fler alpinaägare i umeå-trakten. Har själv en Alpina B10 3,5-91.
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jag är Alpina ägare, men inte i Umeå. Dock så jobbar jag här nu fram till Augusti!
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
Joo, har en B10 3.5 Nr:319 om jag inte minns fel...
Har du nyköpt din Alpina eller?, jag skaffade förra sommaren!
B-10
Det stämmer har nyss köpt den, skulle vara kul att träffa någon av er vid tillfälle och jämföra bilarna. min bil har för övrigt tillverkningsnummer 365 och är diamantsvartmetallick, finns ute på galleriet bland läsarnas bilar MVH Johan.
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Bilen är tyvärr inte färdig för sommaren men ses gärna nån skön sommar kväll framöver och surrar lite, det är som kul med gemensamt bil-intresse!
Har förövrigt skickat in till galleriet i e.m så den dyker väl upp inom kort!
Har du importerat den själv eller köpt den via "nån"?
/
Macke
B-10
Jag har köpt den av en bilhandlare och är första brukaren på bilen i sverige.
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Jag läste ditt inlägg i galleriet och undrar: Är det nån skillnad med elektroniskt spjäll? rent sexuellt..8).. prestanda???
Usch va jag längtar till värmen kommer och man får kryssa runt i sin kärra...
Undra om det finns nån blyg B10-ägare till i Umeå eller runt här!?!

PS ingen som vet inte av baklyktor med vita blinkers..billigt..? DS/
Macke
B-10
Hej Macke, nej om spjället är elektroniskt eller mekaniskt påverkat har nog ingen större sexuell betydelse, tycker bara att det är lite coolt på en så pass gammal bil, kan som en liten parentes berätta att min pappa köpte en ny Mazda 626 diesel med samma funktion för två år sedan och fick då veta att farthållare inte fanns som tillval eftersom dom inte kunnat få dom två funktionerna att fungera ihop, man tycker ju att det borde underlätta i stället särskilt som alpina klarade det redan 91. Syns på vägen i sommar MVH Johan.
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Men håller du med att fast än bilen är 12/13år gammal så känns den väldigt "inne", och inte alls åldrig som vissa tycker!?!
Vad hade du för dim. på däck?, ska byta bakdäcken efter besiktning och funderar på viken dim. man ska lägga bak!Har 265/40-17 nu!
Jag har samma däck dim bak !
Och det är original alpina !

Billy B-10
Länk
255/45 -17 lite billigare....
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
jag läste en tråd att det va nån som upplevde att 265:er gjorde bilen lite spårkänslig, har inte märkt det så mycke men stämmer rullomkretsen på 255/45?Fick jäkla bra pris på 245/45 men tror inte dom blir så lyckad...

MICKE:
Väntar med längtan&spänning på bilder, känns inköpet bra?
Lycko dig...trånar själv att få åka B10á snart(hoppas jag)

Är det nån som har lämnat in bilen på ventiljustering&har prisuppgift? Har hört att Ersboda bilservice ska va duktiga!?!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Lämnar in min den 14:e då återstår det att se hur pass duktiga dom är...

/Mvh Göran
Jag gjorde ventiljustering på min B-10'a för inte så länge sedan och det vart skillnad !!
Kostade 600 kr , i Norrk.

Billy B-10
Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Wrath: Ta med dig alla Ume-grabbar och far förbi oss när det blir dags för Gävle tycker jag. Jävlar vilken karavan vi skulle kunna bidra med neröver!!

jimpa
B-10
Hej macke,billy mfl. har varit borta sista veckan och har därför inte haft möjlighet att svara på några frågor. Jag instämmer i Mackes påstående om att dessa bilar känns "inne" och inte alls omoderna, E-34 karossen är ju lite tidlös och alpina har ju inte direkt gjort den fulare, dessutom finns ju nästan all utrustning i dessa bilar trots att dom är gammla. Även jag har 265:or bak och jag upplever inte att den skulle vara särskilt spårkänslig, tror inte att dim. bak har så stor betydelse i det avseendet. För övrigt tror jag att vilken verkstad som helst kan justera ventilerna på din bil enklare system för ventiljustering än det som sitter på dessa bilar finns nog knappt. MVH Johan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.