|
|
|
|---|---|
AIex |
Tja alla, har fel på min hastighetsmätare när jag kör på 5an och trycker full gas så brukar mätarn stanna på noll och sen hoppa upp till den hastigheten jag kör, har inte kört bilen på ett tag eftersom den är avställd nu och ska besiktas men går bilen igenom med det felet eller måste man åtgärda det innan besiktningen ? Alla svar uppskattas! Mvh/Alex |
AIex |
Ingen som vet nåt ? Mvh/Alex |
|
SI-batterierna som sitter på kretskortet antagligen. |
|
|
Vad är det för bil och hur gammal är den? SI-batteri/kondensatorer låter troligt! Mvh |
|
AIex |
Nä det var batteriet som var dåligt, snackade med förra ägarne och han sa att batteriet var dåligt och jag hade larmet på så det har laddat ur hela batteriet troligtvisst... Mvh/Alex |
| Vetifasen om ni snackar om samma batterier. SI-batteirerna sitter inne i instrumentpanelen...Och dom är (vad jag vet) inte kopplade till larmet på nått sett....Men det är rätt lätt o plocka ur o byta....finns beskrivningar på "Gör-det-själv"...det är en rätt lätt operation.... | |
AIex |
318i -89: Öhhhh fan skrev i fel tråd, skulle skriva det där i en annan tråd jag hade och trodde att det var den här... Johan B: det är en 325ik en 87a! varv exakt sitter si batterierna ? tack för alla svar! Mvh/Alex |
AIex |
318i -89: Aha oki ska kolla upp dom sen, hann inte att läsa färdigt ditt inlägg innan jag skrev det första inlägget ;) tack för alla svar, blir fan förvirrad nu hehe ;) Mvh/Alex |
|
Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
AIex |
Kristian Larsson: tackar! går bilen inte igenom besiktningen om man inte byter dom? Mvh/Alex |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.