|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
wiseguy |
Tjao, undrar hur många det är som har en Alpina B12 här i Sverige? Tänkte kanske importera en ifrån Tyskland under sommaren(E38 5.7l 387hästars). Skulle vara fräckt om man var den enda med den bilen. Hör gärna av er med information! |
|
Hejsan. Är det med den nya karossen. Så vet jag en som har en sådan. Men det är en bi turbo (tror jag) Som min gode far sa till mig. Jag har hört, att de gör bilar nu för tiden, som spinner loss på torr asvlat. |
|
|
Jag har sett en silvergrå Alpina B12 (E38) här i Jönköping, men jag har endast sett den en gång i samband med en stor hockeymatch. Svenskskyltad i alla fall. Sedan vet jag att det åtminstone funnits två stycken Alpina B12 E38 till salu, den ena är jag ganska säker på såldes men jag vet inte vart. Gissningsvis finns det nog max 5 stycken sådana bilar i Sverige, så om du inte skulle vara först så skulle du i alla fall ha en mycket ovanlig bil. Att Alpina sedan är världens bästa bilmärke (enligt mig) gör inte saken sämre. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
| Finns två där jag bor i Hovås, dock så är det B12 av E31 och E38. Dock så har han 6.0L i E38an, o 5.7 i E31an | |
| Vore roligt all få mer info om E31 5,7. | |
|
Har sett en ute på Lidingö... E-38 Micke.. Länk |
|
|
...Och snart blir det en till...:DDD M V H Stephan - som går i längtans tider ______________________________ Länk |
|
|
Trevligt!! E38 6.0 ? Mvh Frölunda Indians Guld 2003! Repris 2004?! |
|
|
Nope, en 5.7 Lang (Alpina blå med svart Alpina schinn). Tyvärr utan stripes och emblem, men det ligger i bilen just nu... M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
|
Grattis till bilköpet! Alpina blå med guldstripes är såååå rätt! Mvh /Wille |
|
| Grattis! Fantastisk bil, lova att lägga upp bilder! | |
|
Säger bara, bilder tack! ;) Helt underbar bil, E38 i Alpina utförande, mkt bättre än så blir det ej, speciellt om du sätter på alla stripes etc, smaskens då! ;) Mvh Frölunda Indians Guld 2003! Repris 2004?! |
|
|
Tack, jag längtar som f*n, har bara sett bilen på bild så man har köpt bilen lite "i säcken". Men jag har Europlusgaranti i ett år iallafall. Bilen lämnar DE på Onsdag. WilleW: Hur visste du att det var guldstripes?! ;) Var faktiskt lite velig om jag skulle ha guld eller silver men guld är mer Alpina om ni förstår... Den är även kompletterad med "koffenraummatte" med Alpina stripes :)) Nimbus: Bilder kommer var så säker, det har viskats i mitt öra att en BMWPower träff är närstående så kommer den synas där "live". M V H Stephan ______________________________ Länk |
|
|
Guldstripes är mer Alpina som du säger. Har sett en e36 B6 med din färgkombination, mycket snyggt. /Wille Länk |
|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Vad kostar de olika servicarna på en B12? Har bilen några kända brister? Jag tror jag kommer köpa en efter sommaren och önskar gärna att få reda på så mycket som möjligt. //Mavve Chairman av ninjaclubsweden Jag har åkt M3 men kör 518 istället... |
|
Maverick_750r: Servicen torde kosta ungeför samma som 750. Det kan vara lite större oljemängd men annars så är det BMW-delar och spec de använder. Brister gäller nog samma sak. Istort sett inga med förutsättningarna att man sköter servicen enl. indikator och "normal" körning. M V H Stephan _____ Länk |
|
|
Som sagt... bilder vill vi se... men det kommer väl på onsdag då. ______________________________ |
|
|
S 328 R-> B12'an på Brostugeträffen: Länk Länk Länk Länk Mvh, /Wille |
|
|
Det är en grym kärra alltså.... du har inga bilder från coupen???? ______________________________ |
|
|
STEPHAN: Vilken j...a bil du har. Det är så håret på armarna reser sig. Riktigt stilren. _____________________________ Mvh HES Länk |
|
|
HES: :DDD Tack, det gör det för mig med :))) S328R: Ska ta bilder imorgon ;) //Stephan _____ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.