|
|
|
|---|---|
Jetta_GTI |
Hej alla bmw-tokar! Går i köpartankar på antingen E36 318IS eller 320Ci....Vilken av dem hade ni valt och varför? Har hört att kamremmen är känslig på fyrorna men att sexan drar mycket mer bensin.... vilken är mest körglädje för pengarna? Jag tycker att en BMW ska ha en sexa under huven men om 318IS är bättre ur alla aspekt så överväger det ju.... |
|
Det är nog rätt jämt skägg! Går väldigt lika, drar ungeför lika mycket soppa. 318is får hetsas lite mer kanske, 320i går lite mer avspänt. E36 är ju redan tung så det räcker så det kvittar ur den synvinkeln tycker jag också. Jag hade nog tagit den som var finast och passade mig bäst utrustnings- och utseendemässigt. |
|
dunstan |
Hade utan tvekan valt en 320. En BMW skall ha en sexa. Har haft en e36 320 och den drog aldrig över litern milen hur hårt jag än körde den. Du kan utan problem köra den en bra bit under litern milen typ 0.8. Ingen aning om vad en 318IS drar... Sikta på 320> Hellre en 323/325 sedan än en 320Ci... |
|
Hej herr Jetta och varmt välkommen till BMWPowers forum :) Båda bilarna har sina för och nackdelar och oavsett vilken du väljer blir du säkert nöjd! Till en början kan nämnas att 318iS faktiskt har kamkedja den också(M42-motor), till skillnad från "vanliga" 318i och 316i(M40-motor). 318iS drar något mindre bensin, men det är en ganska varvvillig motor och behöver en del belastning för att "få upp flåset". 320i har ett trevligare motorljud och en mjukare karaktär, men även denna vill gärna ha lite varv. Personligen hade jag inte hängt upp mig på ett motoralternativ utan köpt det enskilda exemplar som bjuder bäst kombination av skick, utrustning, dokumentation och pris. Om vi ponerar att det fanns två exakt likvärdiga bilar: en 318iS och en 320i hade jag valt 320i. Sex är roligare än fyra ;) Ut och provkör de olika modellerna så kommer du nog fram till vilken som passar DIG bäst :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
utan tvekan 320i!!! snåla inte när det gäller BMW! |
|
|
Kan säga såhär: Beror precis på vad du vill ha för bil. Vill du åka avslappnat och komfortabelt med hyfsad ekonomi och en relativt grundstark motor med gott ljud - köp 320i. Vill du ha en liten ettrig motor som tål att varvas till oändligheten och som verkar gå hur länge som helst men som saknar ljudet - köp 318is. Jag tycker dock att M42:an passar bäst i E30, men vill man ha ett bränslesnålt pendlarlok med bra komfort så är ju en E36 med M42 ett mycket hett tips. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Utan tvekan 318is. Roligare bil att köra är svårt att hitta. 318is är identiskt med 325ans kaross. |
|
\\\M 325i ZENDER/// |
tycker oftast folk "underskattar isén".....den e lite billigare i drift(bensin,delar,förs)...... fördelen med 6an e just ljudet,men i d stora hela tycker jag att 318is e ett bra köp. ps. dvs att den e i bra skick...... FD, ///lila ljus\\\ |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.