AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
924

Batterilampan blinkar

dunstan
Min batterilampa blinkar. Det brukar inte vara några problem direkt vid start. Snarare när jag kört en stund eller varvar bilen ordentligt. Sedan blinkar den då och då. Ofta eller med några sekunders mellanrum.

Fick ett fläktrem/vattenpumps ras för någon vecka sedan och BMW i Solna böt ut remmar och pump. Det blinkade innan raset och det blinkar efter bytet. BMW i Solna säger "det är nog ingen fara". Själv tycker jag inte om sambandet.

Någon som har några tips?

Checkade batteriet i skuffen. Det skall ju vara grönt för bra laddat men jag tycker mig ej se någon grön färg. Snarare svart som indikerar att det är dåligt laddat.

Bilen har gått 10000 mil. Fullservad och som sagt bytt fläktrem och vattenpump pgr av ras för någon vecka sedan.

Tack på förhand! (har sökt i forumet men ej hittat något som verksr direkt relaterat)
dunstan
Ingen som har några tips?
Ma
146
Marconi
Bmw 320i-92
generatorn!
åk till en verkstad och be dom
kolla om batteriet laddas när bil går på tomgång..
bo
282
bobbby
320i -91
De kan vara kolet som är slut. Hade samma problem innan när jag kom upp i ett visst varvtal.

Bobby
Tror oxå att det är kolen som är dåliga...
man kan som en nödlösning lossa dom och dra ut fjädrarna lite
så att dom ligger an mot kolektorn bättre, men det bästa är att byta så du inte står där efter vägen med dött batteri...
bo
282
bobbby
320i -91
Kolet kostar ca 150 och det är inte så svårt att byta heller

Bobby
dunstan
Jag har planerat att åka till någon verkstad på Måndag.

Någon pratade om att det kunde vara ett relä också. Hoppas att det inte är något allvarligt problem med generatorn. Låter dyrt!

Bilen går kanonbra förutom att batterilampan blinkar... Inga problem vid starter etc...
hj
963
hjorten
E21 323i-80
E21 323i-80
E3 3,0 Sa-77
E3 3,0 Si-75

Säkert laddningsrelät som är kasst hade samma symptom som du.Plockade av laddrelät idag och kolen var helt slut.Köpt ett nytt på Mekonomen för 130 kr...

hjorten
dunstan
Var in på BMW och de kollade laddning etc... Laddar bra i alla lägen. Eftersom det var en gratis rådgivningscheck så hade de ej tid att felsöka mer. Bokat in en riktig felsökning om någon vecka.

Men kan det verkligen vara laddrelä och kol när den laddar fullt? (frågade om kol etc men de verkade tycka att det inte kunde vara det utan pratade om felsökning och eventuellt något i instrumenteringen.) Tycker det låter lite konstigt...

Har som sagt inga som helst problem vid starter etc.

Någon som har tips när det gäller elfel på BMW? Är BMW i Solna bra på denna typ av fel? Eller rekommenderar Ni någon annan?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.