|
|
|
|---|---|
|
Vi börjar bli några stycken nu! Vore kul att mötas upp nån kväll så man kan kika lite på varandras skönheter och kanske tex åka i samlad trupp till brostugan på en onsdag kväll! Om intresse finns vill säga? Livet börjar vid 300km/h | |
|
En nyfiken fråga bara. Din B6 som du ägt, vad var det för årsmodell på den? |
|
|
Det var en 86:A men det var en 2,8 igentligen men ägarn innan mig (som jag visseligen känner) satte i en 3,5 liters motor i stället! det var en av 10 svensk såda alpinor från början! Bilen är faktisgt en tv kändis för i slutet av 80talet så hade Billy butt ett tv program och i vinjetten så körde han med bilen från sin lägenhet till studion! och han har faktisgt äkt den också. Nått mer om den du vill veta? Livet börjar vid 300km/h |
|
| Froberg, va den bilen med i bilsport för ett tag sen`? det va en tokfet röd B6:a med 3,5:a i ett repotage där. | |
|
Nej det va inte den. den här är svart men enligt mycke säkra käller så kommer den ut i sommar med nått under huven som ska vara i samma kaliber som den röda! :) Livet börjar vid 300km/h |
|
|
Näe, jag blev bara misstänksam mot produktionsnummret. Antar att det är det du har skrivit efter "fyrkanten"? B6 tillverkades väl bara i 219 ex om jag inte minns helt fel!? Har själv ägt en av de få svensksålda B6 3,5 här i Sverige. Jaså, ska det komma ut en B6 med turbo och drygt 600 hk alltså? Kommer den vara byggd på orginal B6 motorn eller är det en moddad M30 som kommer sitta under huven? |
|
|
hmm det kanske stämmer möjligt att det va nr189 komer inte riktigt ihåg det var några år sen men jag ska kolla upp det! Appropå motorn så vet jag inte om det fortfarande är alpina motorn som dom bygger på men det återstårväl att se... Livet börjar vid 300km/h |
|
| Froberg: Är du den som ägde Billys B6 i Västerås? | |
|
Det tillverkades bara 219 ex av B6 3,5 och 259 av B6 2,8. Har du någon aning om när den bilen kommer ut? |
|
|
Alpina kan vara lite mystiska med sina produktionsnummer. Exempelvis hade jag Alpina B7 Turbo nummer 154 av 149 stycken tillverkade på E12-karossen. Jag drog slutsatsen att produktionsnumren kanske började vid 100. -( ALPINA POWER )- MVH Alecci |
|
|
Gustav ja hur vet du det??? Livet börjar vid 300km/h |
|
| Du skrev i tidigare inlägg att han hade ägt den bilen, så man kan ju alltid dra den slutsatsen själv! | |
|
Jo men att jag hade den i västerås???? Livet börjar vid 300km/h |
|
|
Ni kommer väl på den planerade Alpina Träffen som jag håller på att spåna ihop framåt Aug?? Micke.. Länk |
|
| Är jag bara hemma och inte jobbar så dyker jag gärna upp. | |
|
Så klart att man Kommer! Livet börjar vid 300km/h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.