|
|
|
|---|---|
| Var ska man lämna in sin BMW om man vill laga den billigare (och bättre?) än på Lindolms i Umeå? Någon som har erfarenheter? | |
|
Jag brukar anlita Ljadas Bilservice på västerslätt och är mycket nöjd. Spårv. 2, 090-77 25 85 |
|
|
ersboda bilservice, är kunniga på bmw och ligger brevid autoparts, har för mig att dom är billigare än Lindholms, Länk (vad exakt ska du fixa?, *nyfiken*) Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Jag rekomenderar också Ersboda Bilservice. www.uphillracing.com |
|
chrille70 |
Ersboda Bilservice var auktoriserad BMW verkstad innan Lindholms kom till stan -98, så de är definitivt att lita på. Rekommenderas starkt. |
| Det verkar som att det blir Ersboda Bilservice när jag ska byta bromsskivorna. | |
| För framtida referens (då jag ännu inte behövt lämna in bilen för ngt), varför vill ni gå ngn annanstans än till Lindholms mer än pris? Har Lindholms rykte om sig att vara dåliga? | |
chrille70 |
Det är inget fel på Lindholms (förutom priserna)så egentligen har jag inget emot dem. Bra service och trevlig personal. Visserligen är jag ganska nyinflyttad i stan men vad jag vet har de inget dåligt rykte om sig. Min bror har f.ö. handlat tre bilar där och varit kund där i flera år och tycker de är jättebra. Det är tydligt att man måste betala för bra service om man vill ha det... Mvh /C |
|
Dom har rätt dåligt rykte ja ! Dom kör på den här taktiken när dom lagar nåt ! dom byter ut del efter del tills bilen går någolunda ! Sen debiterar dom en för hela kalaset och bilen är fotfarande inte hel ! Hände en kompis där och har hänt fler... sorgligt med sant ! Ersboda Bilservice har jag då inte fått nå trevligt bemötande ifrån iaf... Värsta surgubben han skulle ha 5500:- för att byta min koppling fast jag hade köpt allt matrial ! Hallå ! Bästa verkstad är Bil & Trim i Tavelsjö (090-620 18) , lite drygt att det är utan för stan men dom vet vad dom håller på med iaf sen är dom billiga och trevliga som fan... skdar ju inte att dom kan det mesta inom trimning också då dom trimmar rallycrossbilar... rekommenderar dom starkt iaf ! /Mvh Göran |
|
|
Auktoriserad för BMW det har väl Ersboda Bilservice vad jag vet aldrig varit...Kan ha fel. Mvh Janne. |
|
|
Återkommer med information om Ersboda Bilservice då jag ska lämna in min bil där ... /Mvh Göran |
|
|
Haft inne bilar gånger flera hos Lindholms. Har bara bra saker att säga. Prismässigt vet jag inte, men de konkurrerar jo inte med sitt timpris. Har ej före denna tråden hört om något missnöje med dom. Har dock personligen haft sämst erfarenheter med Luleås verkstad. |
|
|
Jisses ! lämmnade in bilen för Castestagsbyte idag och det gick på 5998:- !!! inkl matrial är inte det veckans ockerpris , känner mig jättelurad då jag inte bad om ett fast pris ! kan han begära så mycket , casterstagen kostar 700:- st som jag föstår ! har inte hämtat den än ska göra det imorgon , känns inge kul vill bara slänga iväg bilen då jag tänkte byta ventiltätningar och byta fjädrar runt om :( en fjäder är av och hjulinställning måste göras innan mina däck blir totalt söndernötta ! så då måste jag köpa fjädrar först sen hjulinställning... fan jag har inte råd , och fixar jag inte detta så kan jag inte ta mig till jobbet... känns inte kul ! trodde det skulle gå på runt 3000:- att byta casterstagen inkl matrial... /Mvh Göran |
|
|
6000!!!!!! Jag fick för ett tag sen prisuppgift för casterstagsbyte på min 525=3600kr. Låter väldigt mysko.. |
|
|
såg idag att Ventiljusteringen var inräknad som var på runt 1000 lappen men han sa att dom satt nå så grymt , han hade även räknat bort 2 timmar för att det tog sån tid , var tvungen att använda skärbrännare hmm... jajja smällar man får ta /Mvh Göran |
|
| Nu hamnar jag litet OT med detta inlägg, men när jag såg att så pass många på forumet bor i Umeå så kunde inte låta bli att tänka tanken att vi skulle ordna en liten träff i all anspråkslöshet. Vore det inte nåt, gubbar? | |
|
jepp, vore intressant, har tänkt på det själv. dra upp en ny tråd under "BMW-träffar och sammankomster" om BMW-träff i umeå för h*****e!!!, det kan faktiskt bli samma uppslutning som Kalles och wendtans malmöträff om inte värre! Behandla din bimmer som du själv vill bli behandlad... |
|
|
Wrath: Lämnade du in bilen på Ersboda Bilservice eller på Lindholms? Min erfarenhet är att Ersboda Bilservice är kunnig men dyr. Lindholms har jag bra erfarenhet av. Priserna på delarna skiljer sej heller knappt mot Mekonomen. Mvh LEF |
|
|
Jag kan rekommendera Bildesign på ersboda dem är duktiga jag har bara bra erfarenheter av dem. Dem reparerar alla bilmärken vad jag vet. Speciellt Fredde på Bildesign är jäkligt duktig. dem har tel:nr 090-182144. email info@bildesign.nu dem är ju mekonomen bilverkstad. Once a beamer allways a beamer Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.