|
|
|
|---|---|
|
Hej. Någon som har några knep på hur jag ska demontera min bakrutevinge som sitter som berg? /Edvard BMW CS # 4503 | |
|
Hej igen. Har nu hållit på i 4 timmar med den och det börjar släppa lite i kanten. Gissar på att med denna takt så går det åt minst 20 timmar till. Jag är HELT slut i armen och handen. Har pillat/pressat/tryckt med bladmått och skruvmejslar. Får fortsätta i morrn när jag samlat mig lite. =) /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
ska du sälja den !? Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Standardtipsen och det som de använder för att t.ex. ta bort bkvingen på M3:or (E46) är at värma lite lätt med hårtork/varmluftspistol (men var försikti med pistolen) och sedan använda en tunn fiskelina eller likande för att dela på tejpen som den sitter fast med. Har det suttit länge kommer det at sita som berg så jag tror på att värma och "splitta" tejpen. Du kommer ju sedan åt att ta bort det som blir kvar på ruta och vinge. På min tog det 20 minuter för dem att ta bort den gamla och sätta dit den nya på BMW's plåtverkstad. |
|
|
Hej igen. Nopes, den ska inte säljas utan den ska bort pga lackering. cool: Testade med tandtråd för det var det enda jag hade hemma och det höll i ca 10 sek så var den trasig (av). Körde även massa med hårtorken med det hjälpte inget. Ska fortsätta idag igen, men jag har så ont i mina händer att jag kommer inte att kunna göra så mkt. :/ /Edvard BMW CS # 4503 |
|
| Din bakrutevinge måste suttit bättre än vad den gjorde på min före detta bil då. Den var några vandaler och snodde nämligen. Måste varit ganska lätt att få bort. Tur iallafall att dom lyckades utan att skada bilen i övrigt. | |
|
Bumper: Låna en riktig värme pistol. är de en stor yta så funkar inte hårfönen. Eftersom den ska lackas om kan du värma ordentligt. Var med att plocka loss en takvinge på en e36 coupe, De tog ungefär en timme med ordentlig uppvärmning. (Använd dock värme pistolen med insidan :) ) Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
| vilka takvingar passar på e30 | |
|
Sitter förmodligen limmad med Sikaflex eller någe liknande... Och då kommer du att få slita kan jag säga.... Lycka till iallafall... ----------------- Mvh. Robban Johansson |
|
|
Tjenare. Nu är den lös. Det var det jobbigaste jag gjort på åratal. =) Värmde från insidan och böjde med en skruvmejsel, eller kanske ska säga 5 skruvmejslar. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.