|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har märkt att på min m coupe så repas lacken en aning av min skylthållare där bak, precis under. Troligtvis är det när man stänger bakluckan för att den nuddar inte lacken annars? Detta är mycket irriterande och skulle behöva lite råd om hur ni andra coupe ägare har gjort eller om ni har samma problem. Tack! | |
|
Jag hade motsvarande problem som du med min skylthållare. Plasten gnagde på lacken och jag misstänkte att det skulle kunna bli rost där....' Jag tog lite självhäftande svart "skumplast" (ca 3mm tjock) som var avsett till typ möbeltassar och satte på baksidan av hörnen till skyulthållaren. Det fungerar som mjuka distanser mot lacken. Kanske kan vara en lösning för dig? Mvh |
|
|
Mycket bra lösning, ska prova något sånt. /Richard By Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
hur sitter egentligen skylten på en M coupe där bak? är det några klips ? eller är det helt enkelt ett håll borrat igenom luckan? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tjena Tomas Om jag inte minns fel så är det två bulor i plåten som man färste kruven i till hållaren. Dessa bulor gör att hållaren ligger en liten bit från plåten. Jag har dock inget riktigt svar på din fråga om skruven går genom luckan eller ej, men jag misstänker det. Vad har du nu för planer? |
|
|
Johan B, Var hittade du den svarta skumplasten? Har nämligen problem med en skramlande hatthylla i min Mini och har letat möbeltassar i svart men det verkat bara finnas vita. Skumplasten kan kanske vara lösningen även på mitt problem. Stefan |
|
|
Jag hade precis samma problem på Jaggan. Jag skruvade bort nummerplåtshållaren och plockade fram limpistolen och tryckte ut en liten plupp i varje hörn på baksidan av hållaren. Lät det torka och skruvade tillbaka. Fungerade perfekt. Nummerplåtshållaren sitter numera på ett antal små limfötter och skramlar inte det minsta. /Johan |
|
| Testa även fönstertätningslist. Skum/filt kan bli lite geggigt efter ett tag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.