|
|
|
|---|---|
|
Upptäckte att tanken på min gamla E30 318i från -88 som agerar slängbil här har rostat upp i falsen. Någon mer som har samma erfarenhet, eller är det bara den här som rostar precis överallt? Detta, sammantaget med bilens 32k mil, all annan rost och genomgående taskiga skick innebär nog att bilen inte får nån mer chans, blir nog skroten innan besiktningen går ut. Sex på alla fyra, roligast så! | |
| Synd du bor så långt från mej.....hade kanske kunnat köpa bilen av dej innan skrot........ | |
|
Mycket vanligt + att det är en ganska stor och jobbig grej att byta tank på E30. // Anders |
|
| När man tankar min full kan det lukta bensin. Även om man håller tank munstycket snett när man tankar så blir det blött under bilen. Antagligen har röret rostat till tanken. Har hört flera som råkat ut för detta. | |
|
Det hål på min högt upp på baksidan. Kan inte ha mer 40-45liter soppa i. Rostade hål på exakt samma ställe på en tidigare E30 också. |
|
|
Jag kan ha ca 11 liter i innan det börjar droppa :) Nu står bilen parkerad på en kommunal gräsmatta, garageinfarten blev inte vidarevärst vacker av bensinläcket. Den droppar för övrigt såpass att snittförbrukningen är runt 2/liter milen. Tom Audin känns snål :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Bladh: Varför är det så jobbigt att byta tank på just E30? __ Länk |
|
ant |
Man måste ha ned kardanaxeln om jag har förstått rätt. Det är därför det bli jobbigt. Jag har läckage på min tank. Det droppar om jag har mer soppa än cirka 30 liter. Jag har bytt anslutningsslangen till tanken och det blev bättre med det. Innan det bytet droppade det redan vid cirka 15 liter. Dock så är det hål på själva tanken. Jag har hittat en bättre tank som ska på så snart som möjligt. ========== Länk "bra att ha länk" Länk |
|
Det är väl inte så jobbigt att ta ner kardanen... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk |
|
|
Allt är jobbigt vissa dagar :) När det gäller min gamla pärla är det helt enkelt inte värt kostnaden och arbetet, då det är så mycket annat som måste åtgärdas. Bla stort rosthål i A-stolpen, likadant i trösklarna och i hjulhuset bak, kaputta dämpare, bakbromsar, koppling, synkringar, ja, det mesta :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.