|
|
|
|---|---|
|
Jag kan inte få mitt dimljus bak till att fungera har bytt lampor i båda men inget händer?Lampan på instrumentbrädan lyser inte heller kan det va en säkring och isåfall var sitter den och vilken är det?Förra ägaren har bytt till röd/vita baklyse kan det ha någon betydelse eller?Hoppas på svar.. BMW FOR EVER!!! | |
|
du kan ju kolla säkringarna,du märker nog vilken de e! bytta alla som är trasiga bara.. om inte det funkar så kolla om det kommer nån ström ut till dimbakljusen med en "strömpenna" Hör av dig när du kollat det!! |
|
|
För övrigt skall det bara vara dimljus bakåt på ena sidan, detta då lagen inte tillåter dimbakljus i båda lamphållarna då det kan förväxlas med bromsljus! Gör som Marconi föreslår! Mvh |
|
|
Varför leveraras lampsatser med dubbla dimbakljus om man inte får ha de? Bobby |
|
|
Stämmer att vissa bilar har bara ett dimbakljus, på min E39 är det iaf dubbla. Det är inte så att du inte har bilens vanliga lyse släckt, eller nåt slags halvljusautomatik där ljusomkopplaren står i läge noll? Ljusomkopplaren måste stå i läge I för att dimbakljusen skall gå att tända. FP |
|
|
jag tackar för alla svar jag har kollat säkringarna och det är ingen som är sönder förteckningen är på tyska så jag vet inte vilken det är?Är det bara bromsljus och dimmljus som ska lysa på den lampan för dimmljus?Jag har väl inte fel det är den lampan som sitter nedersta raden längst in mot skärmen? BMW FOR EVER!!! |
|
|
den nedersta raden mot reg numret e bromsljuset skulle jag tippa.men e inte riktigt säker,,återkommer mer om detta sen ska kolla så det stämmer,, prova som sagt om det kommer fram ström.. |
|
|
jag har kollat det kommer fram ström till det vanliga lyset för det lyser men hur ska jag se om det kommer fram ström till dimmljuset?Har plockat väck knappen vid ljusomställaren till dimmljuset nu det är ingen ström på någon av de 3 polerna vid något läge varken på tänning eller om jag sätter ljusomkopplaren på steg 1?Vilken säkring är det till dimmljuset har bara en översikt på tyska?Någon som vet var man kan hitta en översättningssida från tyska till svenska hade varigt bra att ha? BMW FOR EVER!!! |
|
Daytona |
På min bil är det så att lampan för dimmbakljuset lyser på instrumentpanelen, men ingenting händer ute. Nån som vet vad det kan vara för fel??? Daytona |
|
Daytona,du har samma problem som kitte.. strömmen kommer inte fram till dimbakljus utaget,, du kan ju skarva en ny sladd bak till dimljusen.. |
|
|
Kitte försök skarva en sladd så att det kommer fram ström till dimljusknappen,kommer inte det fram nån ström då e det kontakten som är bajs,,testa och pröva dig fram du märker oxå vilken säkring det e för den e antagligen bränd! |
|
|
jag har testat knappen med hjälp av en transformator det släpper genom och bryter ström som den ska vad skall jag göra för att få ström fram till knappen sitter det inget relä någonstans?Ursäkta on jag är tjatig! BMW FOR EVER!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.