AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
528

Jag ska byta upp mig nu i veckan

Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Från min kära Compact 316'00 till en Coupé 323'99. Föremålet för mitt intresse har rullat 2500 mil, 2 ägare, sportstolar, farthållare, klimatautomatik. I annonsen stod priset 178000 men säljaren sa per telefon att det skulle vara 189000. Kan man kräva priset som stod i annonsen? Om inte, är 189000 för mycket - god prutmån?

///Kjell

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Glid in i hallen och se efter själv vad som står på skylten. Ska du byta in eller köpa bilen utan inbyte? Direkt köp brukar kunna ge bättre prutmån. Ett sätt är att ta reda på regnr och sen kontakta föregående ägare. Då får du lite historik om bilen samt kanske inbytespris? Var lite tuff mot säljarn och kanske utgå ifrån 30-35 emellan? Lyckatill:-)

Ju fler cylindrar desto tommare plånbok:-)
Visa användare
686
Alecci
BMW 640d xDrive GC '14
Tjena Powerkjell!

En annons är juridiskt sett ett utbud, inte ett anbud, och säljaren är därför inte bunden av priset han angett i annonsen. Om säljaren däremot ger dig ett muntligt eller skriftligt anbud, så är han bunden av det, om du accepterar. Du kan förstås säga att du inte är beredd att betala mer än 178000, men då är det ju självklart säljaren som avgör om han vill acceptera ditt motanbud.

-( ALPINA POWER )-

MVH Alecci
Kjelle

Jag tycker priset är bra men du kan nog pruta en del. Försök med 175' tycker jag. Sälj din bil privat. Med tanke på att du lagt ned några slantar på din bil (chromeline mm.) tror jag du kan få ut mer av den om du säljer den privat.

Lycka till!
det är väl en E36 Coupé? Har för mig att du har pratat om det innan. Då tycker jag inte du ska ge mer än 175 heller. Plocka väck chromeline prylarna och sätt in dem i den nya. Du får ju ändå inte mer i inbyte med dem grejorna på.

/Per
Lyssna på "zodiaken" Kjelle. Behåll cromeline prylarna om du gillar dem. De borde väl även passa i en coupe.
Ha
152
Hasse
BMW 320 Cab -10
Är det en E36?? Har du i så fall sett denna annons?
BMW 323iM Coupe
Årsmodell: 1999
Mätarställning: 5.600 mil
Färg: Titansilvermetallic
Karosseri: Sportkupé
Pris: 169.000
Info: Blått/svart tyg/alcantara. Klimatronic, M-optik, M-chassie, sportstolar, ASC+T, PDC, stereo, farthållare, stolsvärme, 4*elhissar, 16"-alu, 4*airbag, 6* vita blinkers, komfortlåsning+larm, färddator, startspärr, nackstöd bak, dimljus, nedlackad, elbackspeglar, velourmattor, m.m.
Försäljare: Dereco HB, Göteborg
Tel. 0705 - 15 88 05
Fax: 031 - 778 95 55
E-Post: pelle@bmwfynd.com
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det är lätt att göra något förhastat när man som jag hittat något jag verkligen vill ha...
|Tack ska Ni ha för alla tips. Hasse, du har kanske en nyttig poäng till mig då jag tydligen kan tjäna mycket på att verkligen se över affären och våga vänta|
mackan325
Den säljaren diskuterades till leda i gamla ris / ros. Kolla där innan du dealar med honom.
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tillbaka från Uppsala med en erfarenhet och flera insiktrer rikare. Jag kommer med största säkerhet inte att köpa någon mer E36. Det är fortfarande en mycket bra bil, men konstruktionen har närmare 10 år på nacken och jag vill få ut så mycket som möjligt av pengarna. Prismässigt är steget inte så långt till en E46. Särskilt då dessa är billigare att försäkra för en ensamstående 24'åring i storstan, som parkerar bilen på gatan...

Men tack ska ni ha för all hjälp. Den kommer säkert till pass igen, när vårsolen tränger på och bilsalongerna öppnar.

///Kjell

holmis54
Här har du en E46 med rätt pris:
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.