|
|
|
|---|---|
|
Har en E46 320I som jag tycker går segt. Jag vill ha Mer drag och vill inte byta bil till en 328 eller så. Jag har redan beställt en tid för chippning och luftfilter men jag tvekar på att det räcker. Det blir kanske et avknasningssystem också.... Men sen då ??? Kan man hitta på mer skoj eller är det kört sen? MVH KJ | |
|
skaffa en kompressor sats från ess ca 47000kr och sedan har du lite drag kolla länken för mer info Länk Länk |
|
|
Kalas, det kör vi på. Tackar! MVH KJ |
|
|
Kim: Om du följer Askens dagbok(lång)så finner du matnyttig info inför en ev resa till fläkt landet Norge, kan varmt rekomenderas. |
|
|
Kim: Du skriver att du inte vill köpa en 328. Du får exakt samma prestanda i din 320 med kompressor som i en orginal 328. Du lär spara pengar både i inköp samt i tillförlitlighet genom att sälja din 320 o köpa en 328. Bilen lär få svårt o hitta en ny ägare med kompressor när du tröttnat på den (liten marknad men den finns). Men självklart smaken är som baken. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Snälla använd sökfunktionen. |
|
|
Ni har nog rätt. Jag skiter i det där och köper mig lite riktig kraft i så fall... :) KJ |
|
cdabox |
äh klart du ska överladda, mkt mera roligt kompressor o så lite lustgas (50hk per cylinder = 300 hk) som grädde på moset sen fimpar du m3or =) Iofs bör du byta kolvar, kolvringar, vevstakar för att det ska hålla, men det funkar =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Låter ju billigt... Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
cdabox |
det sa jag inte =) In Hoc Signo Vinces - I detta tecken skall vi segra |
|
Räkna med: H-profil stakar 2500:- st Smidda kolvar ca 2000:- st Plus diverse packningar och nya lager ca 5000:- Men varför nöja sig med 300hk då? Styrsystem 18000:- Turbo 5500:- Wastegate 2500:- Diverse kostander runtom som soppa pump, BTR, Spridare osv ca 6000:- Vad kan vi tippa på för hk antal i en sån motor som totalt kostar kanske 10000:- mer än en kompressor sats från ess. Vågar vi tippa på 600hk med en bra mappning? Detta förutsatt att du skruvar själv. |
|
tqs |
Köp en dragkrok så kan du åtminstone säga att du har "drag" på bilen utan att manipulera sanningen! =) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.