|
|
|
|---|---|
|
Som sagt, vad skulle ett skäligt värde vara på denna bil. En tio år gammal bil är ju inte ny, men den har inga nämnvärda skavanker. Importerad för två år sedan (13 tmil). Saknar AC, i övrigt standardutrustad. Om något är trasigt eller "dåligt" anses det vara reparerat till normalskick. Leif L | |
| Ca 45.000:- skulle jag tro att du får för den. | |
| ca 45 som sagts, MEN troligen svårsåld utan AC då varmare årstider stundar... | |
|
Finns det dokumentation over historiken? Miltalet ar ganska sa lagt for att vara en sadan bil. Folk kan vara misstanksamma. Mr C |
|
|
T ex är Inspektion II genomförd vid 99716 km 20/8 -98. Oljeservice vid 109533 km 12/9 -99. Oljeservice vid 114258 km 13/7 -00 (lite otydligt pga stämpeln, men det är samma firma som servat som sålde bilen när den var ny) Sedan har den varit avställd en tid, så växelmekanismen är lite trög, men har blivit bättre. Bilen var alltså körd ganska exakt 130000 km när jag köpte den i maj/juni -01. Den andra ägaren har servat bilen hos annan BMW-handlare några gånger. Bilen är ju också tagen i bruk först 31/3-94, men tillverkad 9/3-93. Handlaren har ju också klistrat sina dekaler på både serviceboken och handboken till radion och bilen. Sedan finns det ju "lappar" i motorrummet när bromsvätska osv bytts. Så om det är fuskat är det väldigt omsorgsfullt gjort. Leif L |
|
|
Jag är kanske mera intresserad av att få veta vad någon har betalt för en motsvarande (dvs ej mätarskruvad), än vad jag kan tänkas få för denna. Ibland kan man ju ha lite mera tur ibland lite mindre, och så kan det bero på hur flitigt man annonserar, eller var man visar bilen. På en gammal bil borde det väl vara en fördel att den saknar AC - då har man ju åtminstone ett problem mindre, inte sant? Sedan beror det ju på hur mycker man kör per år, samt när på dygnet man kör. Själv hade jag väl valt motorvärmare i stället! Leif L |
|
|
Motorvärmare eller AC 19" fälgar eller vinterdäck Alla prioriterar vi olika, men tyvärr står AC på mångas önskelista, jag tolkar det som att gärna hade hoppats på lite högre men det finns så många beg. 525T i detta land numera, så det är helt och hållet köparens marknad ( kul för den som vill köpa, mindre kul för dig) och det innebär att köparna blir kräsna ser att man kan med is i magen och friskt prutande får både AC,skinn, 17" fälgar mm mm till väldigt liten peng ( tyvärr drar det ner priserna på även dom fina exen, jfr med prisbilden på E32... E34an är på väg åt sammhåll tyvärr) |
|
|
Jag funderade ett tag på att köpa en "defekt" bil med AC, och flytta över AC:n. Ett annat alternativ vore att köpa en -93:a till om man kan få den så "billigt", men då måste den ha tagits ibruk första gången under hösten -92. Sedan skulle jag behöva komma över en fungerande "mätare" som det står minst 35 tmil på! I övrigt blir jag lite sugen på just en 523/528 -97/98. Ser att man kan få en sådan för ca 10-11 t€ i Tyskland. Inte underligt då att tio år gamla bilar börjar bli billiga! Leif L |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.