|
|
|
|---|---|
|
Någon som har något tips på vad som kan fela min bakrutetorkare? Spolningen fungerar som den skall men armen är heldöd. Bilen är en 528 touring -97. Har sökt igenom detta intelligenta forum men inte hittat några tips så nu vänder jag mig direkt till er med hopp om hjälp. | |
|
Kan elkabeln vara av vid gångjärnen till bakluckan? Ett känsligt ställe åtminstone på e34:an. Leif L |
|
|
Njae.... Jag hittar inga kablar som verkar skadade. Någon som vet hur man plockar isär kåpan runt torkarmotorn? |
|
|
Lite långsökt kanske men, har du kollat så armen är i rätt läge när bakrutan stängs? Armen måste peka till vänster så att medbringaren hamnar i "hålet" på motorn... Gjorde detta misstag själv en gång när jag städade bilen och funderade ett tag på varför den lagt av helt plötsligt ;-) -- Stjärnan sitter under huven -- |
|
|
Det var nog inte långsökt alls!! Var ute och tittade och som du sa; armen stod inte rakt åt vänster så jag rättade till den men det löste inte allt. Förmodligen så har man stängt luckan med medbringaren i fel läge vilket antingen resulterat i att motorn eller medbringaren åkt in en bit. Motorn klarar iaf inte av att greppa tag i pinnen utan går bara runt utan att armen hänger med. Vid närmare koll så verkar det inte som om armens infästning i rutan är helt ok, glappar lite liksom. är det någon som demonterat denna någongång? Tacksam för tips...... |
|
|
Är det någon som vet om det går att lägga 12V på motorkontakten för att se om motorn fungerar? Det är inga problem med att riva inredningen runt torkarmotor. Det är bara att öppna verktygsfacket och haka loss banden samt att öppna luckan lite till så släpper den, och sedan så är det bara att skruva bort alla skruvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.