|
|
|
|---|---|
| Var exakt sitter den och hur får man lös den....jag har nämligen ett problem att min går alldeles för tjockt..har testat att ställa co men utan resultat... | |
| Kan Du precisera Dig.På vilket sätt,går den tjockt?Är det CO-n som är högt?I så fall,har det inegeting,med bränsleregulator att göra!Den ligger nära till bränslepumpen.Kanske Du menar tryckregulator?Den sitter vid returledningen,men den har ingeting med CO-n att göra heller.Jag tror att Du har problemet,någon annanstans! | |
| När jag stoppade nya tändstigt i morse gick den bra ca en minut sen började den gå ojämmt och dåligt..nästan bara på 5...kollade då ett tändstift och det var helt blött...bilen luktar bensin hela tiden när den går dåligt...jag menar saken som styr bränsletrycket till spridarna | |
| den saken som sitter fast i spridar bryggan | |
| Den blöta stiften beror någ på,att den cylinder går inte riktigt.Kolla först kompen,tändkablarna,fördelaren.Luftmass.mätaren bör grundjusteras.Lycka till. | |
| Jag har ägt en sån bil tidigare.En gång fick jag inte igång,f......t,då var den boxen,som strypte bensinflödet.Den tog bort jorden till spridarna.Så det inte så lätt. | |
|
84Anty: Börja med att öppna tankluckan och tanklocket sen tar du bort säkringen för bränslepumpen och startar bilen , den kommer gå några sek. sedan dö då är trycket i bensinslangen borta sen så tar du av minuspolen på batteriet och skruvar lös bränsletrycksregulatorn... men innan du gör det far på bmw och köp en ny oring för bränsletryckstregulatorn , ANVÄND ALDRIG EN GAMMAL ! Efter det så skruvar du som sagt ur den , (sitter fast med 2 korta skruvar du behöver en 10:a lednyckel , blocknyckel eller ringnyckel) sen så tar du bara upp den , kan sitta lite hårt men mest bara att rycka ut , sen skruvar du bort klammret på ena sidan som sitter runt om bensinslangen , när du skruvat ut det och ska börja ta bort slangen kan det komma lite bensin så ett tips är att ha nå typ av trasor under regulatorn... efter det är det bara byta regulator eller vad du nu ska göra och sätta dit en ny Oring som du smörjer lite lätt med motorolja sen gör du bara tvärtom när sätter tillbaka den... Tvätta bort all bensin som kan rinna från regulatorn och ha en vattenkanna ev. en brandsläckare till hands när du gör detta Tänk på att Bensin är väldigt brandfarligt och att minsta gnista kan orsaka en hel del besvär , så glöm inte att ta bort strömmen ! Lycka till !!! /Mvh Göran |
|
| alla stift är lika blöta...så det är inte bara en...tackar Wrath..ska försöka med de | |
|
Innan du skruvar bort regulatorn kan du kolla att inte membranet i regulatorn är sprucket genom att ta bort den tunna slangen på regulatorn. Det får INTE komma någon bensin den vägen med motorn igång. FAF |
|
| Tack för tipset FAF..ska testa | |
| Du kan ju börja med att kolla vad du har för bränsletryck. | |
rsarits |
Kolla om kallstarten går hela tiden, det är inte ovanligt att tempgivaren till insprutningen ger upp, då är kallstartsmunstycket inkopplat hela tiden. Micke |
| har ej tillgång till manometer så de blir svårt | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.