|
|
|
|---|---|
Häggis |
Har en 523i Touring - 98 (import). Telefonen(orginal) är i mittkonsol och jag har satt simkort under luren sedan flyttat simkort till boxen ovanför vä.bakhjul. Telefonen fungerar utmärkt både handsfree och med lur tills jag vrider på p-ljus respektive halvljus...?? Måste man köra svart i en grön bil för att kommunicera med omvärlden? Söker åsikter eller gärna insikt i detta frusterande fel. |
|
Måste man inte! Min är grön och telefonerar utmärkt... Släcks telefonen även om du inte har ett samtal när lyset kopplas på, går inte att starta igen osv? Kan bero en mängd fel, man får nog provbyta lite enheter för att felsöka, jag skulle börja men själva telefonen (boxen i skuffen) om möjligt. Allra först kanske en ombootning skulle testas, lossa minuskabeln på batteriet en stund och sätt tillbaka och testa igen. FP |
|
Häggis |
Tack för tips FP. Jag har lossnat på minuskabel men tyvärr utan bättre resultat. Det är som nämt tidigare,telefonen fungerar utmärkt tills jag sätter på lyset.Så fort jag knäpper på lyset så fylls displayen på telefonen med massa ppppppppp samt några andra figurer utspridda. Är det någon som vet ifall det går att koppla bort ljuset i telefonlursdisplay? Ska ut och finåka nu... Med telefon ur funktion så slipper man åtminstone distraherande tjafs... Får försöka se detta lite positivt nu när det inte blev bättre med att koppla loss minuskabel. |
|
Är det någon som har kopplat in "halvljusautomatik" på din privatimporterade bil? Ibland är det "klåpare" som gör det och då kan du få konstiga elfel.... Kolla det först! Mvh |
|
Häggis |
Vet inte om någon "klåpare" varit och rört i kabelkaos. Inget ljus går på automatiskt, jag måste använda manuellt handhavande dvs vridknapp. Får väl åka till doktor BMW eller känner någon till någon mer meriterad verkstad i GBG? |
|
Har haft "liknande" fel på en 320iC -93. Säkringen gick när man öppnade bagageluckan om lyset var påslaget. Volvo här hemma hittade ett kabelbrott i stammen mellan kaross och bagagelucka. Om det kan vara till någon hjälp Zapper |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Måste vara en extrafunktion för att förhindra skumma samtal efter mörkrets inbrott :))) ///MVH Hasso Länk |
Häggis |
Har nu införskaffat manual till telefon,det är BMW orginal men på den svenska manualen står det att den gäller 8 resp. 3 serien. Jag tänker inte slå huvudet i gatan utan överlåter till BMW att finna varför min gsm visar massa ppppp för att sedan stänga av sig när jag vrider på ljuset. Det kan visserligen vara något i preventivt syfte? Eller är det förbjudet att tala i telefon på autobahn? Åker till jobbet och lugnar ned mig med lite sjögång. Tack ni som har kommit med råd och rön... |
Häggis |
Var på BMW GBG.Telefonlur har bränt så det var anledningen till detta underliga beteende. |
|
Bra att du fick reda på vad det var. -Vad var BMW's dom? köp ny lur? kostar hur många k-kr? jag frågar för att min telefon beter sig lite underligt, funkar-funkar inte, ungefär. Tänkte börja med nya kontakter till den för att vara säker på att det inte bara är glapp |
|
|
Heli: Du vill inte veta hur mycket en ny lur kostar. Senast jag frågade tog BMW Göteborg ca 2800 kr för en ny lur. Det tycker jag är at lura skjortan av folk... :) Gör det med stil. |
|
| Ungefär som väntat då... blir att leta på annat håll om det skulle vara domen. Ännu så länge så funkar den, för det mesta:-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.