|
|
|
|---|---|
|
Har tänkt montera extractor rör på min M535-86, skulle vilja veta vad besiktningen säger och om man kan behålla avgasreningen. Man vill ju inte byta varje gång det är dax och besiktiga bilen. Kör så det ryker!!! M535i-86 | |
|
Micke, min är bes med extractor grenrör UTAN avgasrening ett par ggr...även om avgasvärdena har varit rent åt skogen så har jag inte fått nerslag pga att motorns "avgasrening" saknas. Utan bara på värdena. Vilket i sig själv berode på vilt "justerande" av mig. Så kortfattat...på med extracktor grenröret och bort med avgasreningen....och glöm inte att skruva fast luftfiltert..;) MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Tack för uppmaningen Pelle, var justerar man så värdena blir acceptabla? Jag fick byta till original luftfilter box, då sjönk värdena. Extractor rören ska på innan Aug.träffen tillsammans med ett större avgassystem. Man vill ju inte va en mes. Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
|
Krat du ska ha på ett riktigt avgas, tycker att din vagn andas lite dåligt ;-) Det går att justera värdena via styrboxen. dvs öka och sänka spridar tiden. Annars leta upp en reglerbar bränsletrycksgivare och en manometer...absolut inte fel att kunna justera bräsletrycket. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Jasså du tycker det, har du tid och sitta här och skriva, det är snart Augusti. He he he Men du har väl inte så mycket kvar att göra. VAd hette killen i Eslöv som kunde fixa bussningar, och telenummer. Maila mig om detta. mike.edahl@euromail.se Kör så det ryker!!! M535i-86 |
|
|
Nä, jag har igentligen inte tid för att hänga på nätet./eller att vara från verkstan....men var ju tvungen att se när Müller vann i etcc :-) Och nu så för man vända bönemattan söderut för att tillbe den stora guden i söder(i Munchen)innan man beger sig till verkstan...*s* MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Jag fick 2:a på för höga CO värden förra veckan på min 535. Jag har pluggat pulsairen, kan det bero på detta? Om jag då vill sänka min CO från 4.2 till under 3.5, hur ställer jag då om spridartiden? Kortare? Vore kanon om någon vet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.