|
|
|
|---|---|
|
Jag ska sätta på Bilstein sänkningspaket med lägre dämpare och fjädrar. Nu kommer det roliga jag har en e34 Touring med nivåreglering bak hur gör man med detta ? Kopplar man bara ur, plockar bort och sätter dit nya dämpare? Känns som det vore lite för smidigt att bara göra så,har ni tips eller kunskap om detta så dela gärna med er. Tack på förhand. Mvh N | |
|
du måste plugga systemet annars rinner oljan ur och du förlorar servostyrningen också. Snyggast är att koppla ihop slangarna i motorrummet och montera bort allt "hydralskrot" där bak. skriv ut den här PDF:en och begrunda: Länk |
|
|
Bockar o tackar Göran Klockren beskrivning vet du även vad man ska andvända för plugg? Om man kan ta en bult att sätta i med kopparpackning vilken storlek det kan vara? Mvh N |
|
|
vet tyvärr inte dimensionerna på gängorna. Bästa att ta lös och åka till hydralik eller rörfirma och få rätt plugg alternativt slang. Visst har du kollat att fästena passar i överkant. Blev lite fundersam när jag läste: Länk läs stycket om "Self Level Elimination" /göran |
|
|
Ja du Göean du verkar vara en skärpt snubbe. nu blev jag riktigt fundersam är inte superinsatt på detta men det är Gert på Europadelar som säljer kitet han säger att det passar så man får ju lita på det,men som sagt det är ju inte roligt att riva ner och så passar inte prylarna. Ska försöka dubbelkolla detta igen. Tack för hjälpen. Mvh N Ps Har du icq? Ds |
|
|
inte så superinsatt egentligen. Var lite nyfiken på detta tidigare så jag har läst på på webben och i min servicehandbok (Bentleys) samt hissat bilen och kikat lite. Tyvärr har min iX ännu mer special fram så det fick stanna vid stötdämparebyte i framvagnen. (nya orginal istället för det mer cykelpumpsliknande som satt sen bilen var ny). /göran |
|
|
"Rear Self-Leveling Suspension Elimination Kit" för E32/E34: Länk Ramlade på denna och tänkte att den kanske kunde vara av intresse som referens. Mvh Björn |
|
|
o sen såg att Göran redan länkat till den. Jaja - tanken var ju god iaf... Mvh Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.